В случай, че си търсите нова работа или се явявате за пръв път на интервю за такава, обезателно трябва да знаете, че добрата презентация, която сте си подготвили и личните Ви качества, не са достатъчни за да впечатлити интервюиращите. От изключитена важност е и "езикът на тялото".

Изследване сочи, че малък процент от комуникацията се възприема от думите или по-точно едва 7%. Над половината или (55%) от комуникацията се възприема посредством визуална комуникация ("езика на тялото" и контакта с очите), а други 38% се предоппределят от гласа (скоростта, силата, тона на гласа, ударенията, които поставяте), както и от самото Ви присъствие.

За да успеете да впечатлите новия работодател в краткото време, с което разполагате, е необходимо добре да се познава "езика на тялото", съветват специалисти.

Един от проблемите на този "език" е, че често той може и да не сочи реалните Ви чувства и мисли, затова трябва да се овладее изключително добре от търсещите си работа.

Така например, държането на ръцете вдървено отстрани или пъхнати в джобовете сочи и може да се изтълкува от специалистите по набиране на персонал за несигурност и неувереност на интервюиращия, независимо от това дали се чувствате така или не.

Избягването да гледате хората в очити, независимо от това дали е продиктувано от притеснение или просто от нуждата да гледате своите бележки, може да накара да ви смятат за по-малко откровен с тях.

Изгърбената Ви или отпусната стойка може да е продиктувана от изключителна преумора в подготовката Ви за интервюто, но тя може да се изтълкува и като признак на незаинтересованост от Ваша страна.

В случай, че добре познавате "езика на тялото", това може да Ви донесе единствено плюсове, като правилното му прилагане може да заинтригува публиката, сигнализирайки увереност в това, което се опитвате да внушите на интервюиращите.

Хората по природа обичат да се чувстват специални. Те искат да усетят, че това което се опитвате да им кажете е насочено единствено и специално към тях. В тази насока контактът с очи с тези, които се опитвате да убедите, че сте точният кандидат за дадена позиция, поддържа връзката с тях.

Специалисти препоръчват по време на презентация пространството да бъде разделено на три части. Адресирайте част от Вашите коментари към една от страничните части, впоследствие насочете Вашето внимание към средата и след това се обърнете и към третата част.

Изберете си по един човек от всяка от секциите и насочете вашия поглед директно към него по време на презентацията. По този начин хората около набелязания от Вас човек ще остават с впечатлението, че правите директен контакт и с тях.

Поддържането на очен контакт по време на презентацията е изключително трудно и изисква значителна подготовка преди изнасянето й. Трябва да знаете представяните от Вас данни наизуст, което да не попречи на увереността Ви докато гледате хората в очите.

В случай, че представяната презентация е по-дълга, добре е да си направите ключови бележки, поглеждането на които за момента да Ви подсети какво точно трябва да говорите. Така ще се предпазите от това непрекъснато да гледате или да четете представяната от Вас информация.

Не бива да позволявате нищо да застане между Вас и Вашите слушатели.

Кръстосването на ръцете, стоенето зад подиум или стол, пред монитор или говоренето с някой зад гърба ви са все примери, които нарушават връзката между презентиращия и слушателите.

Докато говорите позволете на ръцете си да извършат част от тази дейност, вместо думите. Най-големите оратори използват ръцете си значително по-често от средното за такива случаи.

Жестове с двете ръце над кръста отразяват комплексно мислене, като дават повече увереност пред слушателите.

Оратори като Бил Клинтън, Колин Пауъл, Тони Блеър и др. използват почти във всяко свое изречение жестове с ръце.

Стойката на тялото също е от изключителна важност, като често облягането на седалката на стол по време на интервю може да се интерпретира, че сте мързелив, липсва Ви достатъчна енергичност или не сте мотивиран достатъчно за позицията, за която кандидатсвате. Независимо от това дали сте прав или седнал, изправената стойка е задължителна.