Германската компания Opel организира конкурс сред студенти в едно от висшите училища в страната. Целта е да се разработи концепция за автомобила на 2030 година.

Според крайните резултати от конкурса на първо място е поставена идеята на Роман Зенин и Мая Маркова.

Младите дизайнери са разработили концепцията Iconic, която, според журито, най-добре сред останалите участници отразява еволюцията на стила на марката Opel, като отчита бъдещите технологични постижения в света на автомобилната мода.

Според замисъла на дизайнерите в бъдеще повечето коли ще бъдат снабдени с автопилот, а обичайните купета ще отидат в историята.

Поради това Opel-ът на 2030 г. ще изглежда необичайно. Автомобилът ще е разделен на две части и по него ще има доста стъкло.

Във вътрешността: анатомични седалки, сензорни и проектционни екрани.

В качеството на награда авторите на Iconic Concept получават възможност да стажуват в дизайнерския център на Opel.