Мащабни пътни ремонти се планират през натоварените с движение летни дни. Предстои укрепване на три виадукта на магистралите Тракия и Хемус, както и рехабилитация и на първокласната мрежа. Догодина пък ще бъдат ремонтирани и старите и вече износени участъци на Тракия.

Дори в делничен ден и в не пиков час задръстването на изхода на София преди село Яна е километрично. Участъкът е пред приключване - по проект трябва да се завърши след месец, но вероятно ще бъде пуснат до 2 седмици.

Това обаче не успокоява шофьорите, за които преминаването от тук е изпитание за нервите. По думите на шофьор измъкването от тапата му отнема два часа. "Половин час ми отнема да мина от тука и после за връщане още половин час", добави друг.

Планира се ремонт и на старите участъци от автомагистралите - от Тракия рехабилитация е планирано трасето в района на Пазарджик, в района на Пловдив и 4 километра в района на София. Това със сигурност ще забави придвижването до морето, защото скоростта там ще падне на 60 километра в час, леките коли ще бъдат пропускани в една лента, а тежкотоварният трафик ще се отклони по обходни пътища.

"Все пак трябва да съобразим, че през летния активен период, когато е най-активното строителство е и най-големият трафик по магистралата, така че ще направим такава организация за движение, така че строителството да не пречи на трафика през лятото", успокои Лазар Лазаров от Агенция "Пътна инфраструктура".

За да не се разбиват магистралите и първокласните пътища толкова бързо, новата власт залага на нова стратегия - наливане на пари в железопътния транспорт, който да стане по-привлекателен за пътниците и да поеме по-голямата част от товарните превози.

"Това означава през 2012 г. България да има поне 650 километра железопътни линии със скорост до 160 км в час", обясни Петър Киров, зам.-министър на транспорта пред bTV.

Топ 3 като приоритет сред пътищата, които се планират като строеж в най-скоро време, пък са продължението на магистрала Струма след Дупница, пътят София-Видин и магистрала Черно море.