Българските хранителни продукти са заели вече полагащото им се място и се радват на интереса на германския потребител. Никак не ни беше лесно да стигнем до тук. От една страна имахме самочувствието, че България е учила Европа на градинарство, но от друга страна се оказа, че самите ние трябваше да се учим на нови правила и стандарти.” Това каза министърът на земеделието и горите Нихат Кабил по време на откриването на промоционалната акция за налагане на българските продукти в “Галерия Кауфхоф” в Берлин.

Презентацията на българските хранителни продукти в германската търговска верига се провежда в рамките на Международното изложение за земеделие и хранителна промишленост “Зелена седмица 2007”.

Министър Кабил подчерта, че в дългия и нелек път по превръщането на българското земеделие и преработвателната промишленост в достоен конкурент на европейските ни партньори, безспорна роля е изиграла финансовата подкрепа на програма САПАРД. Той припомни, че България е получила над 6 милиона евро по предприсъединителната програма за развитие на хранителната си промишленост.

По време на откриването управителят на "Кауфхоф" Детлеф Щефенс подчерта, че с голяма радост установяват, че българските продукти се приемат много добре от немските потребители и значително са подобрили качеството си и са увеличили своя асортимент.

Голям е интересът към българските млечни продукти-сирена и кашкавали, биволските колбаси, луканка, мед, както и традиционните български продукти като кьопоолу, лютеница, печени люти чушлета, конфитюра от рози и смокини.

На специална постоянна етажерка ще бъдат изложени 26 вида ракии и най-търсените български вина, чиито асортимент на изложението в момента надхвърля 36. Той включва вина от избите "Памидово", "Асеновград", "Сухиндол", "Сандански", "Домейн менада" и др., става ясно от сайта на Министерството на земеделието и горите.