За второто тримесечие на 2009 година в Европейския регион MasterCard отчете ръст от 2.1% за брутния обем в долари; обемът на направените покупки е с ръст от 3.0%; броят на транзакциите за покупка се е повишил със 7.2%, а транзакциите в брой са се увеличили с 4.4%, в сравнение с второто тримесечие на 2008 година. От 1 април до 30 юни, картодържателите в Европа са направили 1.7 милиарда плащания със своите карти MasterCard, включително и по интернет.

Към 30 юни, 2009 година, 196 милиона карти MasterCard (без включване на Maestro и Cirrus), са били издадени от финансовите институции, клиенти на MasterCard, в цяла Европа, което е повишение с 3.8%, в сравнение с резултата за второто тримесечие на 2008 година.

Европейските картодържатели можеха да използват своите карти MasterCard в 8.6 милиона локации в региона и в 29.4 милиона локации по света, включително и онлайн.

В допълнение, марката Maestro се е появила върху 305 милиона карти, което е стабилно представяне, в сравнение с броя през второто тримесечие на 2008. Потребителите сега могат да плащат на ПОС със своите карти Maestro на 7.3 милиона търговски локации в Европа и и на 12.1 милиона търговски локации по света и по интернет.

MasterCard Europe обяви днес резултатите за второто тримесечие на 2009 година за региона на Европа. На фона на бурната икономическа среда, силните партньорства с клиентите - финансови институции, както и с водещи търговски вериги, доведоха до няколко важни бизнес събития за MasterCard Europe, като същевременно потребителите в Европа продължават все повече да използват своите MasterCard® карти в търговски обекти (POS) и транзакциите отбелязват ръст от 7.2%, спрямо резултата от преди година.

"През изминалото тримесечие и в унисон с нашата стратегия, фокусирана върху клиента, ние продължаваме да работим в тясно сътрудничество с нашите партньори от финансовите институции, да идентифицираме възможности за създаване на максимална стойност за техните картови програми. Фактът, че пред лицето на сериозен икономически спад, европейците използват своите карти MasterCard по-често, отколкото преди една година, е доказателство за удобството, контрола, сигурността и удовлетворението, които нашите решения за разплащане предоставят на картодържателите.", заяви Хавиер Перез, Президент на MasterCard Europe.

През второто тримесечие MasterCard сключи редица значителни бизнес споразумения в региона. В заключение Хавиер Перез коментира: „Нашата глобална платформа от водещи за индустрията иновативни продукти - от дебитните и кредитни продукти, до предплатените или безконтактните MasterCard PayPass - ни позволи да сключим тези сделки. С нашето силно присъствие в Европа, ние сме в добра позиция за прилагане в действие на тези споразумения, и да предоставяме решения за специфичните нужди на картодържателите, като поставяме основите за допълнително усъвършенстване на електронните разплащания в този регион, който се простира от Атлантическия океан, до източните граници на Русия."