Facebook разкри как бутоните й за реакция стават по-влиятелни от „харесвам“ при определянето какво съдържание да се появи в потока ви с новини, съобщава Daily Telegraph.

Бутоните за реакция вече изместват „харесвам“ при определянето на историите, които е най-вероятно да стигат до потребителите, разкри социалната мрежа една година след въвеждането им.

Facebook твърди, че потребител, реагиращ с емоджи за любов, тъга или гняв, показва, че има по-силни чувства към определена тема, отколкото, ако просто натисне „харесвам“. „В последната година установихме, че ако хората реагират на публикация, това е по-силен сигнал, че искат да виждат подобни публикации, отколкото ако натиснат „харесвам“ за публикация“, разкри Facebook в комюнике.

„Така че ъпдейтваме потока с новини, за да вземем предвид различните от „харесвам“ реакции, когато преценяваме доколко релевантна е дадена история за всеки човек“, се казва още в съобщението.

Промяната в алгоритъма на потока с новини на Facebook означава, че потребителите могат да използват бутоните за реакция вместо да натискат „харесвам“ на вида съдържание, което биха искали да виждат повече.

Социалната мрежа разкри, че най-популярният й бутон за реакция е „любов“, който побеждава „тъга“ и „ядосан“ в последните 12 месеца. Емоджито за любов съставлява над половината от 300-те милиарда реакции, използвани в целия свят, съобщи Facebook.

Потребителите в Мексико, Чили и Суринам използват бутоните за реакции най-често, а най-големият обем от реакции за 24 часа е бил регистриран на Коледа. Белгийската полиция предупреди преди време гражданите да не използват бутоните за реакция във Facebook, за да не предават на социалната мрежа повече лична информация.