Създателите на MindHub определят клуба по програмиране за най-малките като първата крачка към революционизиране на българското образование. В него се преподават основни концепции на програмирането чрез иновативни игрови методи.

Вижте повече подробности в интервюто на Profit.bg с управителя на клуба Поли Янкова:

1. MindHub е клуб за програмиране за деца на възраст между 5 и 11 години. Как успявате да задържите вниманието на малчуганите на такава възраст с толкова сложна материя като програмирането?

Успяваме да задържим вниманието на децата, благодарение на програмата и начина, по който им поднасяме материята. Имаме огромно разнообразие от материали и инструменти, които използваме, като игровите методики са силно заложени.

В едно занимание децата могат да правят до 5-6 различни неща. Друг важен момент е, че в заниманията се стремим децата да са по-скоро заети с практически занимания, отколкото с консумирането на теоретична материя.

2. Обучението е разделено на модули. Бихте ли ни дали повече подробности как се провежда то при различните възрасти?

Програмата ни е разделена в 3 направления - MindHub Junior (5,6 и 7-годишна възраст), MindHub Middle (8 и 9 годишна възраст) и MindHub Senior (10 и 11 годишна възраст). Всяко направление е с различна продължителност, а учебната програма е разделена на модули и съобразена с възрасттта.

При по-малките се набляга на повече повторение с различни по вид примери, за да разберат материята, при Senior направлението пък се движим по-бързо и работим в посока изучаване на програмен език.

Във всеки модул децата изучават конкретна концепция (Въведение в света на програмирането, Условия, Цикли и повторения, т.н.), използвайки различни инструменти и програмирайки поведението на различни роботи и дронове, играейки различни бордови игри и създавайки виртуални светове.

3. Разкажете ни повече за базата, в която децата се обучават? Работят ли с техника и каква?

Както вече споменахме, децата използват различни инструменти и игри, специфично разработени за обучение на деца по програмиране. Имаме много различни роботи, дронове, бордови игри, хардуерни инструменти, онлайн инструменти и игри.

Децата използват таблети или лаптопи, които им осигуряваме за заниманията. Всички необходими инструменти са осигурени от нас, децата няма нужда да носят нищо.

4. В заниманията е включена и роботиката. Под каква форма става това?

Роботите, които програмираме, при нас по-скоро са вече конструирани и това ни различава от роботиката. Роботиката като предмет е много по-фокусирана върху пространственото мислене на децата и сглобяването на робота.

В MindHub се фокусираме върху програмирането на поведението и изкуствения интелект и развиването на логическото, аналитичното и алгоритмично мислене на децата. Ние работим с роботи, но те по-скоро са конструирани и готови да бъдат програмирани и да правят, каквото децата им наредят.

5. В MindHub вече се обучават над 200 деца. Разкажете ни за техните трудности и успехи.

За тази една година имахме много трудности, няколко промени в учебната програма, поради желанието да ставаме по-добри и да учим децата по-добре! Най-големият ни успех е участието на международното състезание по програмиране на роботи на компанията Wonder Workshop, което все още тече и децата се справят отлично!

В целия свят над 5000 отбора се състезават, а MindHub участва с два отбора от България. Радваме се и че успяваме да предизвикаме дискусии около програмирането за деца като предмет в училищата - в учебната 2018 / 2019 компютърното програмиране за деца ще влезе в учебната програма на МОН.

Това е голямо признание за нас, като едни от първите хора, които се борят за тази кауза и се надяваме това да помогне още повече за мисията ни - да създадем едно умно и мислещо младо общество!