В продължение на години Алекс Бурекович редовно използва личен стилист в луксозната верига универсални магазини Bloomingdale’s. Той прекарва неделите си, изтягайки се на меките кресла в магазина, докато всичко му се носи на ръка.

На 35-годишния Бурекович дори му се наложило да си купи гардероб от IKEA за апартамента си в Горен Ийст Сайд, Манхатън, където да събере скъпите си дизайнерски костюми.

“Когато става въпрос за костюми, имам проблем, защото не мога да спра да купувам,” споделя той пред New York Post.

Сега Бурекович, който работи в сферата на финансите, купува костюмите си от багажника на паркиран на улицата мини автомобил.

През лятото Бурекович е похарчил над 12 000 долара за няколко летни блейзъра от по 500 долара, осем стандартни блейзъра, два смокинга, няколко костюма, 10 ризи и зимно палто за 1 200 долара, купувайки ги от непознат, който е паркирал на улицата и ги продава от колата си.

BookATailor е нова компания, която продава скъпи костюми от багажниците на своите мини автомобили Smart, които паркират из Манхатън.

Вижте още: Неписани правила за костюма, които всеки мъж трябва да знае

Колите далеч не са като луксозните универсални магазини. Те са нашарени с рекламни послания, а отгоре им стоят манекени, облекчени в костюми. Продавачите, като 19-годишния Ейтан Коен, пък мерят дрехите и правят корекциите на улицата.

“Натъкнах се на една от тези коли близо до Уолстрийт,” казва Бурекович. “Преди не ми харесваха цените. Плащах по 2 000 долара за костюм, който не е правен по мярка за мен."

При първото си посещение той пръска 700 долара, за да изпробва качеството на няколко ризи и блейзър, които си поръчва. “За мен си струва да се платят 700 долара, за да се пробва качеството, вместо да похарча 2 000 долара за блейзър в Bloomingdale’s.”

След като мерките на клиента се вземат на улицата, поръчката се праща веднага в Тайланд, като доставката до дома или до шоурума на компанията е гарантирана в рамките на четири седмици. Освен това името на клиента бива избродирано на етикета на всеки костюм.

Персоналното внимание се оказва огромно предимство за главния изпълнителен директор на BookATailor’s Джакомо Хаким.

Хаким е на 26 г., живее в Грейт Нек, Лонг Айлънд, и твърди, че винаги се е интересувал от мода. Той израства в Милано, завършва Комуникации в университета Барух, а след това става диджей от световна класа.

Впоследствие се отказва от музиката, за да създаде BookATailor през 2012 г., следвайки съвета на баща си да се възползва от потенциала на бизнеса с костюми по мярка. Преди четири месеца пък започва да използва колите, за да разшири дейността си.

“Паркирал съм пред магазин, който може би плаща 30 000 долара наем, за да е там, а аз плащам 30 долара на ден,” казва той. “Това е някакъв майтап – моята кола получава по-голямо внимание, отколкото техния магазин.”

Хаким ръководи своите осем местни служители, като се надява те да станат 800. Съвсем наскоро той е започнал да предлага същата услуга с коли и във Вашингтон и Маями.

Вижте още: Няколко съвета за един от най-важните избори на деловия мъж

Негова клиентска база е съставена от важни клечки от финансовия, технологичния сектор и адвокати. Той вече свиква с това, че на едно пазаруване клиент може да похарчи 16 000 долара, плащайки с черната си кредитна карта AmEx.

Точно така е направил наскоро клиент, на когото компанията била препоръчана. Той поръчал един бял и един черен смокинг спешно за сватба в Барселона плюс седем костюма Loro Piana, като някои от тях били на цена от 2 600 долара.

“Дрехите по поръчка наистина са бъдещето,” казва Хаким. “След 10 г. никой няма да си купува дрехи от закачалките в магазините. Какъв е смисълът? Моите неща ви пасват идеално и то на по-достъпна цена. Така се продава много лесно.”