Пивоварната индустрия в света се доминира от няколко компании. Сред тях са Anheuser-Busch InBev, MillerCoors, Diageo и др.

Всяка година компания Millward Brown прави класация на топ 10 бири в света, която се базира на „стойността на марката“. Вземат се под внимание и печалбата, потенциала за печалба и репутацията им.

Ето кои са десетте бири, които доминират света:

10. Beck's.

Стойност на марката: 1.554 млрд. долара (намалява с 20%)

Рекламната агенция, с която работят, е Mother в Ню Йорк. Компанията я нае, след като тя успя да увеличи продажбите на Stella Artois заAnheuser-Busch InBev, която е компания-майка и на двете марки.

Хип-хоп изпълнителката МИА има договор за дизайн на етикетите на бирата.

Beck's е похарчила по-малко от 1 млн. долара за реклама през 2010 година.

9. Miller Lite

Стойност на марката: 2.313 млрд. долара (намалява с 9%)

Стойността на марката рефлектира спада на продажбите. За 2011 година продажбите са намалели с 4.3%.

Рекламната агенция на марката от 1979 година е DraftFCB.

Рекламите в момента малко куцат. Промотира се нова кутийка, от която бирата се налива по-лесно. Явно шефовете си мислят, че колкото по-бързо излиза бирата от кутийката, толкова повече ще се продава.

8. Brahma

Стойност на марката: 2.359 млрд. долара (увеличава се с 18%)

Това е бира номер 1 в Бразилия. 90% от пазара в Бразилия се държи от Anheuser-Busch InBev с трите марки Brahma, Skol и Antarctica.

В момента рекламно лице на бирата е Дженифър Лопез.

7. Guinness

Стойност на марката: 4.044 млрд. долара (ръст от 17%)

Марката стои на едно място в Европа, но продажбите в САЩ и развиващите се държави растат, особено в Африка, където Guiness спонсорира футболни мачове.

Компанията спонсорира мач между Нигерия и Аржентина, който бе гледан от 42 милиона души по телевизията. Ползите от рекламата се изчисляват на 2 млн. долара.

6. Stella Artois

Стойност на марката: 4.529 млрд. долара (без промяна)

Продажбите в САЩ за първо тримесечие на 2012 година са скочили с 22.5%.

Рекламната й агенция е Mother. Те пуснаха рекламен клип по време на финала на Супербоул през февруари.

5. Skol

Стойност на марката: 4.698 млрд. долара (ръст от 3%).

До 2000 г. това бе бира номер 1 в Бразилия, но бе задмината от Brahma.

4. Corona

Стойност на марката: 5.114 млрд. долара (спад от 6%)

Миналата година стабилизираха продажбите си след 2 поредни години на спад. Тя е собственост на Grupo Modelo, която е 50% собственост на Anheuser-Busch InBev.

Рекламите й са въздействащи, свързани с плаж и слънце. Компанията се обвързва с мексиканския празник на 5 май, което също допринася за популярността й.

В баровете често се сервира с резен лимон на гърлото на бутилката. Изобщо компанията знае как да направи така, че да предаде специалност на един продукт, който не се отличава кой знае колко от останалите.

3. Heineken

Стойност на марката: 6.058 млрд. долата (спад с 8%)

Компанията спонсорира много спортни събития и името й се свързва с футболни първенства като Шампионската лига и Heineken Cup.

Това е бирата с най-много фенове във Facebook – 6.8 милиона.

Спадът в стойността й обаче показва, че дори и големите компании трябва да полагат усилия, за да задържат клиентите си.

2. Budweiser

Стойност на марката: 7.514 млрд. долара (спад с 15%)

По продажби в долари марката е едва трета в САЩ. Тя бе задмината наскоро от Coors Light.

Компанията се опита да съживи интереса към себе си с риалити ТВ шоу, но не успя.

1. Bud Light

Стойност на марката: 8.368 млрд. долара (увеличение със 17%)

Контролира около 50% от пазара в САЩ, а той е огромен.

Наскоро въведе две нови бири - Bud Light Lime и Bud Light Platinum.