Southwest Airlines Co наскоро съобщиха, че прекратяват дългогодишното си партньорство със SeaWorld, заради натиск от организацията за защита на животните ПЕТА.

От 1988 година насам авиокомпанията изрисува самолетите си с делфини и пингвини, като реклама на парковете SeaWorld, но вече няма да го прави, заради протестите на ПЕТА. 32 000 души са подписали онлайн петиция, според която парковете като SeaWorld представляват жестокост към животните. Компанията всъщност не е обявила официално причината за спирането на рекламата, но се предполага, че е това.

Големите компании подписват договори за милиони долари с известни личности и обикновено това им носи само дивиденти.

Понякога обаче нещата се объркват. Вижте още 9 примера за многомилионии рекламни договори, които свършиха зле:

Кейт Мос, Chanel и H&M

През 2005 година британският Daily Mail публикува снимка, на която Мос смърка кокаин.

Дузина компании веднага спряха своите договори с модела.

Сред най-големите от тях бяха Chanel иH&M.

Когато скандалът се случи Мос печелеше по 7 млн. долара на година.

Тя обаче бързо се изправи на крака. Yves Saint Laurent продължиха да работят с нея. През 2005 година френският Vogue посвети цял брой на Мос и тя бързо се върна към своите обичайни доходи.

Susan G. Komen и KFC – 4.2 млн. долара

През 2010 година фондацията за набиране на средства за борба с рака на гърдата Susan G. Komen започна партньорство с KFC.

Веригата за бързо хранене даряваше 50 цента от всяка кофичка с пилешко с розова лентичка.

5 000 ресторанта участваха в кампанията, която продължи 2 месеца и дари общо 4.2 млн. долара.

Партньорството обаче приключи, след критики от диетолози, според които диетата, богатата на мазнини и наднорменото тегло са два от рисковите фактори за рак на гърдата.

Майкъл Вик и Nike – 2 млн. долара

Куортърбекът от НФЛ на САЩ Майкъл Вик бе осъден за организиране на кучешки боеве през 2007 година.

Той влезе в затвора за 18 месеца и загуби повечето от рекламните си договори.

През 2008 година Вик обяви фалит.

През 2011 година скандалът вече е позабравен и Вик отново подписа договор за две години с Nike. Той подписа и договор с

Philadelphia Eagles на стойност 100 млн. долара.

Ланс Армстронг и Nike

През октомври 2012 година Nike прекрати договора си с колоездача Ланс Армстронг, след като той официално призна, че е вземал допинг.

Тази година Nike съобщиха и че прекратяват производство за продукти за благотворителната фондация на Армстронг – Livestrong, с което допълнителни се дистанцират от него.

Той загуби и своите 7 титли в Тур дьо Франс.

Мадона и Pepsi

През 1988 година Coca-Cola започна договор с Джордж Майкъл, а

PepsiCo вече имаше за рекламни лица Майкъл Джексън и Уитни Хюстън. Те добавиха към своя „арсенал“ и младата певица Мадона срещу договор на стойност 5 млн. долара.

През януари 1989 година обаче Мадона пусна скандално за онова време видео към песента “Like a Prayer”, в което имаше горящ кръст и провокативни сцени в църква.

Дори Папа Йоан Павел Втори призова италианците да не ходят на нейните концерти в Италия.

Pepsi се отказват от реклама с Мадона. Това обаче се определя от експерти днес като прибързано решение.

Освен това, видеото и песента на Мадона от 1989 година е направо скромно в сравнение с клиповете и текстовете на днешната хип-хоп звезда Ники Минаж, с която Pepsi работят.

О. Джей Симпсън и Hertz

Hertz се оказват доста прозорливи. Те имат дълъг договор със Симпсън от 1975 до 1992 година. Тогава излизат първите обвинения в домашно насилие към него. Компанията прекратява работата си с него.

Виж още: Най-креативните улични реклами

Две години по-късно О Джей Симпсън е обвиняем за двойно убийство.

Тайгър Уудс и Аccenture

Когато Уудс се разведе през 2009 година и лъснаха неговите изневери, Nike останаха с него, но не и Accenture.

Те прекратиха договора си с него след 6 годишна обща работа.

Гилбърт Готфрайд и Aflac

Aflac бе наела комедианта за глас за тяхна реклама.

Те работиха заедно 11 години, но това свърши, когато комедиантът си позволи да пусне неуместни шеги за земетресението в Япония в Twitter. Готфрайд се извини, но компанията, която получава голяма част от доходите си от Япония не се поколеба да спре договора.

Чарли Шийн и Hanes

През 2010 година Hanes спряха своя реклама с Чарли Шийн и Майкъл Джордан две седмици след като актьорът бе арестуван за домашно насилие.