Градовете стават все по-задръстени. Хората в САЩ прекарват средно 42 часа в трафик всяка година, показва доклад на Тексаския институт по транспорта. Но американските градове дори не са близо до най-задръстените.

Навигационната компания TomTom обяви Лос Анджелис за американския град с най-големи задръствания в САЩ, но градът е едва на 12-о място в световната класация.

Все повече градове започнат да подкрепят велосипедите в опит да намалят задръстванията и емисиите на парникови газове. В Копенхаген вече има повече коли, отколкото велосипеди за първи път от 1970 г. Миналата година 265 700 велосипеди се движат в датската столица, в сравнение с 252 600 автомобила.

Консултантската компания Copenhagenize Design Company, базирана в Копенхаген и Брюксел, съставя индекс на най-добрите градове за каране на колело в света. Тя оценила 122 града с население над 600 000 души. Business Insider публикува топ пет на най-добрите градове за придвижване с велосипед.

5. Айндховен, Холандия

Айндховен измина дълъг път, преди да се превърне в един от най-добрите за каране на колело. През 2012 г. холандският град завърши плаващо кръгово кръстовище само за велосипедисти, наречено Hovenring. То се използва от хиляди велосипедисти всяка седмица.

4. Страсбург, Франция

Страсбург има над 480 км велоалеи, показва индексът на Copenhagenize. Освен това Страсбург има система за споделяне на колела, наречена Vélhop, която позволява наемане за по-дълъг срок.

3. Утрехт, Холандия

Утрехт беше на трето място в индекса на Copenhagenize и през 2013 г. Градът изгражда най-големия подземен велосипеден парк в света.

Проектът на стойност 48 млн. долара ще бъде завършен през 2018 г. Когато това се случи, в него ще се побират 12 500 велосипеда.

2. Амстердам, Холандия

Забелязва се засиленото присъствие на холандски градове в класацията. Според Амстердамския съюз на колоездачите в страната има 18 милиона колела. В Амстердам броят на велосипедите надхвърля броя на хората.

1. Копенхаген, Дания

Не е изненадващо, че Копенхаген е поставен на първо място, особено сега, когато в града има повече колела, отколкото автомобили.

Според индекса на Copenhagenize за 2015 г. градът продължава да инвестира усилено във велосипедната си инфраструктура, особено в мостове, предназначени само за колела.

Датската столица дори опитва да използва времето за пътуване с колело като база за светофарите си.