Facebook е направил неуспешен опит да придобие набиращото популярност в Азия мобилно приложение Snow, съобщи днес технологичното издание Tech Crunch, позовавайки се на неназовани източници.

Snow е собственост на южнокорейската компания Naver и е подобно на популярното приложение Snapchat, което може би обяснява и предполагаемия интерес на Facebook. Офертата обаче е била отхвърлена от Naver, която се надява, че Snow ще бъде едно от бъдещите й хитови приложения.

Към настоящия момент Snow има 80 милиона сваляния и добавя около 10 милиона нови потребители месечно, разказва източникът на Tech Crunch. Растящата популярност на приложението е предизвикало интерес и от страна на други технологични гиганти, между които и китайските Tencent и Alibaba.

Snow прикова погледите към себе си през лятото, когато оглави класациите за приложения в Япония, Корея и Китай, събирайки около 30 милиона потребители. През юли Wall Street Journal посвети материал на Snow, обяснявайки как приложението се възползва от липсата на интерес към Snapchat в Азия.

Известно време след публикуването на материала изпълнителният директор на Facebook се свързва с шефа на Naver с предложение за закупуване на услугата. Офертата на Facebook обаче е отхвърлена, тъй като Naver възлага сериозни надежди на своето приложение.

Naver притежава чат приложението Line, чието първично публично предлагане тази година успя да набере над 1 милиарда долара. Компанията се надява, че Snow ще може да постигне подобен успех, както и че ще помогне на Line да привлече нови потребители извън основните си пазари.

През септември южнокорейската компания заздрави връзките между двете услуги, чрез инвестиция в размер на 45 млрд. долара в Snow от страна на Line. Така стойността на Snow вече се изчислява на 180 млн. долара.

Макар и да е подобна на Snapchat, услугата на Naver притежава някои характерни особености, които я отличават от популярното в Америка приложение. На първо място Snow е локализирана за азиатския пазар и работи усилено с местни знаменитости. Освен това приложението предлага много по-богат набор от филтри и маски, което се харесва от потребителите в основните й пазари.