Френската компания Essilor International обяви, че е постигнала съгласие за покупката на италианската компания Luxottica Group срещу сумата от 22.8 млрд. евро, или 24 млрд. долара, информира Bloomberg.

Сделката между производителя на контактни лещи и компанията, известна с очилата си Ray-Ban, ще създаде гигант със съвкупна пазарна оценка от около 50 млрд. евро (53 млрд. долара).

Според последни данни 63% от населението на света, възлизащо на 7.3 млрд. души, се нуждае от корекция на зрението си, но едва 1.9 млрд. души са закупили очила, лещи или са си направили операция. Най-голяма нужда от корекция на зрението имат хората в Азия, Африка и Латинска Америка – около 2.5 млрд. души.

Съгласно сделката основателят на Luxottica Леонардо Дел Векио ще остане главен изпълнителен директор на обединената компания, след като се съгласи да размени 62% от своята компания за дялове в новото дружество, което ще се търгува на борсата във Франция.

Сливането на двете компании - Essilor и Luxottica, ще промени бизнеса на очила и контактни лещи завинаги. Той е оценяван на около 90 млрд. долара, а обединената компания се очаква да има оборот от около 15 млрд. долара.

Новината доведе до поскъпването на книжата, както на Luxottica, така и на Essilor. Сделката е обсъждана за първи път преди повече от 3 години, съобщиха източници, участвали в преговорите.