Германската верига супермаркети Lidl има амбицията да отвори 100 магазина по Източния бряг в САЩ до средата на 2018 г. Първите 20 ще бъдат открити това лято във Вирджиния, Северна Каролина и Южна Каролина.

В дългосрочен аспект плановете са за общо 600 магазина в САЩ, показват данни от презентация, цитирана от Business Insider. Към момента веригата има 10 000 магазина в 27 европейски страни.

В представянето си Lidl се описват като магазин, който комбинира две вериги от Северна Каролина - Trader Joe's и Harris Teeter.

Марката е позната като бранд, предлагащ ниски цени и често се асоциира с друга германска верига – Aldi. В САЩ обаче те искат да направят разграничение.

"След тригодишни проучвания, разбрахме, че американските клиенти не харесват дискаунт веригите", се казва в презентацията. "За разлика от Аldi, Lidl ще бъде хибрид между Trader Joe's или Harris Teeter, но по-близо до Trader Joe's. Ние ще продаваме висок клас марки, качествени, за сметка на количеството продукти“.

Във фокуса на американските магазини ще бъдат местни продукти, вино и кафе.

Магазините в САЩ ще бъдат с площ между 2700-3300 кв. м, което е повече от площта на Aldi, но по-малки от традиционните супермаркети, като Kroger.

Lidl и Aldi се разраснаха бързо във Великобритания през последните седем години и буквално обърнаха пазара на хранителните вериги. Техните печалби постоянно растат, като за последното четиримесечие те постигат ръст от съответно 7.5% and 12%.


Популярна у нас верига супермаркети ще покорява САЩПървият си магазин Lidl планира да открие през 2018 г

Подобно на съперника си Aldi, Lidl държи цените ниски, като залага на по-малко марки и на собствени такива, докато традиционните супермаркети предлагат разнообразие от марки от един продукт.

Ниските цени на Lidl в Обединеното кралство се дължат и на по-ниските инвестиции в обслужването на клиентите и мърчандайзинг, отколкото традиционните вериги.

Повечето от продуктите в магазините се излагат директно в техните кашони, което прави зареждането лесно и бързо, а това означава, че са необходими и по-малко работници.

Lidl също спестява пари, като изисква клиентите сами да поставят покупките в чантите си.

Освен хранителни стоки, Lidl продават уреди и мебели, а през август 2014 г. дебютира с дамска колекция дрехи, които бяха изкупени за три дни. Колекцията включваше и яке от изкуствена кожа за 15 паунда (около 19 долара) и шифонени блузи.

След това веригата започна да предлага и дрехи за мъжа, има линия чанти и фитнес марка.

Все пак Lidl ще има доста работа, за да се изравнят с Aldi в САЩ, които вече имат над 1600 магазина, планирайки още 600 през следващите няколко години.