Анализаторите на Citigroup вчера публикуваха класация на интернет компаниите, към които инвеститорите си заслужава да насочат вниманието си, информира онлайн изданието MarketWatch.

Citi отразява ценните книжа на 16 компании в интернет сектора – от топ избора Facebook до микроблогърската мрежа Twitter, която е единствената компания от въпросните, за която инвестиционната банка препоръчва „продажба“.

Трябва да се отбележи, че много големи технологични бизнеси не са включени в тази категория, защото основният им фокус не е интернет. Така например Apple е разглеждана като хардуерна компания, въпреки че технологичният гигант от Купертино продължава да разширява своето портфолио от онлайн софтуер и услуги.

Вижте кои са петте най-перспективни компании от този тип, според Citi, представени ни от MarketWatch.

Facebook

Както вече споменахме, компанията, притежаваща най-голямата социална мрежа в света, е водещият избор на Citi и това изглежда съвсем разбираемо. Анализаторите изтъкват, че за Facebook съществуват значителни възможности по отношение на видео съдържанието, Instagram, приложенията за чат, както и в други области на бизнеса.

Ръстът по отношение на приходите може да забави темпото, тъй като компанията възнамерява да спре да увеличава обема от реклами, които показва през основните си продукти. Това обаче е очаквано и се възприема като дребно препятствие по пътя на една иначе много успешна компания.

В допълнение, Facebook се намира в началната фаза на монетизация на Instagram и WhatsApp. Миналото лято компанията пусна нова функционалност, наречена Instagram Stories, която е подобна на популярното мобилно приложение за споделяне на изчезващи снимки и видео клипове Snapchat.

Alphabet

Компанията майка на интернет търсачката Google заема второ място, въпреки че трябва да се справи с намаляващите приходи от онлайн търсене, растящите разходи за придобиване на трафик и сериозната конкуренция от страна на платформи, като Amazon.com и Facebook.

Анализаторите на Citi обаче определят мобилната търсачка и облачните услуги на компанията, както и видео портала YouTube, като сериозни възможности, които засенчват негативите.

Amazon

Решението на Citi да постави Amazon в челната петица не е случайно – компанията доминира в сектора на електронната търговия, а платформата й за облачни услуги AWS разцъфтява. Освен това расте и влиянието на компанията по отношение на куриерските услуги – сектор, който в САЩ традиционно е доминиран от UPS и FedEx. Към всичко това можем да прибавим и разширяващия се медиен бизнес на компанията.

Инвестициите, които Amazon непрекъснато прави, може да поставят маржа на компанията под напрежение в краткосрочен план, но анализаторите на Citi отбелязват, че перспективата по отношение на продажбите остава стабилна. „Очаквайте тези инвестиции да се отплатят в дългосрочен план,“ пишат анализаторите, които очакват и да има значително подобрение на маржовете след време.

Priceline

Citi определя компанията като „изявения пазарен лидер“ по отношение на хотелските резервации по интернет и като„най-атрактивната платформа“ в този сектор.

Способността на компанията да диверсифицира своята дейност извън основната си услуга също заслужава да се отбележи. Анализаторите изтъкват, че Priceline може да постигне успех с някои от новите си бизнес линии, като виртуална и добавена реалност и бизнес пътуванията.

EBay

Този избор е изключително интересен, тъй като платформата е в жестока конкуренция с по-големия си съперник Amazon. Въпреки това обаче Citi смята, че книжата на компанията си струват да бъдат закупени, като изтъкват подобряващия се в умерено темпо растеж и потенциала за капиталова възвръщаемост като част от причините за това.

Освен това, при цена от около 33 долара за брой, книжата на Ebay са много по евтини от тези на Amazon, които държат единична цена от малко над 850 долара за брой.