В зависимост от това за каква работа кандидатствате е добре понякога да коригирате CV-то си, когато става дума за представяне на уменията ви.

Например, ако кандидатствате за позицията на учител, няма да ви послужи кой знае колко способността да управлявате мотокар.

Има обаче умения, които са универсални. Струва си те да присъстват като база в CV-то ви. Те ще ви помогнат да се отличина на фона на купищата кандидати.

Познания в сферата. Няма значение в коя сфера работите. Ваш коз е да покажете, че знаете какви са най-новите тенденции в нея и че сте способни да се адаптирате бързо. Бонус точки получавате, ако можете да предвидите промените.

Отличен начин да се сдобиете с ясна представа за случващото се в сферата ви на работа е като проследите новините в последно време, следвате тематични групи в социалните мрежи и посещавате събития, посветени на темата.

Преговаряне и убеждаване. Това са умения, които ще ви помагат във всяка една професия. В допълнение към това са полезни в сферата на продажбите. С тяхна помощ можете да мотивирате клиент, колегите или пък да внесете положителна атмосфера в офиса.

Лидерски умения. Те са важни, независимо с какво се занимавате. Да ги имате означава, че сте способни да намерите пътя напред, да се справяте с проблеми и че можете да поемете управлението на екип от хора. Умение да проучвате. Никой не изисква от вас да знаете отговорите на всички въпроси. Важно е обаче да умеете да ги откривате, когато се налага.

Адаптивност. Съвременният служител трябва да умее да посреща промените, да ги разбира и да продължи напред, адаптирайки се към тях. Понякога промените може да са големи, но ключови за благоденствието на компанията. Мениджърите обичат да имат под ръка хора, които умеят да се адаптират.

Лични качества. В повечето индустрии комуникативността, дружелюбността и добрите маниери са високо ценени. Независимо дали работите сами или в екип, тези умения за ключови за бъдещото ви кариерно развитие.

Комуникативни умения. Често сред колегите възникват проблеми, тъй като някои от тях имат слабо развити комуникативни умения. Независимо дали сте лидер, или пък сте сред редовите служители, необходимо е да умеете да разговаряте и да информирате другите за своите потребности и желания.



Работна етика. Със сигурност сте чували поне веднъж шефът да споделя, че трудно се намират хора, които искат да работят. Можете да демонстрирате работната си етика като идвате на работа в точния час и всеки ден. Изпълнявайте в срок поетите задължения и бъдете човек, на който шефът може да се довери.

Професионализъм. Когато проявявате сериозно отношение към работата си, това е най-важната стъпка от ваша страна. Трябва да сте отговорни и честни, когато вземате бизнес решения. Увереността в собствените сили е друга ключова характеристика.

Воля за учене. Става дума за това, че днес във всяка една бизнес сфера се изисква постоянно учене и овладяване на нови умения. Не ви съветваме да четете посреднощ и да не изпускате от поглед всяка новост. Трябва обаче да плувате в свои води и да умеете да улавяте ценните нововъведения.