Китайският технологичен гигант Alibaba разраства присъствието си на дигиталната арена. Компанията сключи договори за партньорство на стойност 1 млрд. юана (140 млн. евро – бел. ред.) с няколко разработчици на мобилни игри. Alibaba ще заеме ролята на дистрибутор на игрите както в Китай, така и из целия свят.

Китайският пазар обаче предлага твърде високи бариери за бизнеса с мобилни игри. Разработчиците трябва да получават специално разрешение от страна на властите, за да могат да публикуват продукта си. Медиите и информацията в страната са силно контролирани, като правителството често блокира достъпа до сайтове и социални мрежи. Освен това за дистрибуция на китайски игри по света ще е нужен и пълен превод на локалните езици, пише CNBC.

Инвестицията на Alibaba е стъпка към преодоляване на горепосочените проблеми. Последният ход диверсифицира стратегията на компанията, която е познатата най-вече като платформа за онлайн търговия. Базираната в Хангжоу корпорация обаче реално се занимава с всичко – от снимането на филми до инвестиции в мобилни разплащания.

Alibaba планира също да разработи система, която да дава препоръки на потребителите относно коя игра да изтеглят. Освен това, технологичният гигант гледа към развиващите се пазари на Индия и Индонезия.

Китай е най-големият пазар в света за онлайн гейминг. Индустрията ще достигне 12 млрд. долара до 2020 година, сочи доклад на PricewaterhouseCoopers.

Компаниите, които ще си партнират с Alibaba са Mail.Ru Group, TFJoy, Efun и ONEMT, става ясно от официалното изявление.