Google се изправя пред вълна от гневни потребители, след като реклами на сериозни брандове и на британското правителство се появяват върху меко казано неподходящи видео клипове, като послания на екстремистки групировки и прочее.

Британското правителство е поискало обяснение от технологичния гигант, след като вестникарско разследване показва, как реклами, платени с пари на данъкоплатци се визуализират върху неподходящи клипове, включително и върху видео на бившия лидер на Ку-Клукс-Клан Дейвид Дюк.

"Наложихме временни ограничения на нашите реклами в YouTube, очаквайки уверение от страна на Google, че посланията на правителсвото могат да бъдат доставяни по сигурен и подходящ начин.“, сочи изявление на британското правителство, пише CNN.

Разследването, публикувано от The Times, показва как реклами на BBC, Transport for London, Visit Scotland, L'Oreal, Британският финансов регулатор, Honda, веригата супермаркети Sainsbury's и изданието The Guardian се показват до нежелателно съдържание в сайта за видео споделяне YouTube. Освен бившият лидер на Ку-Клукс-Клан, рекламите се визуализират редом до клипове на крайнодясната партия Britain First, организацията на полските националисти, религиозни екстремисти и скандални проповедници на омраза.

Google, който е собственик на YouTube, обявиха в изявление, че компанията разчита на „строги насоки“ за да дефинира къде точно трябва да се появи дадена реклама. „Приемаме, че не винаги сме прави и понякога рекламата се появява там където не трябва. Ние сме ангажирани с това да се справяме по-добре и ще предприемем промени в нашите политики и управления на бранда за рекламодатели.“, посочват от Google.

Някои компании, междувременно, обявиха, че ще предприемат стъпки в защита на техните брандове. L'Oreal посочиха, че са „ужасени“ от това, че рекламите им се появяват редом до такова „екстремно“ и „негативно“ съдържание. Според тях, проблемът идва от това, че Google некоректно категоризират някои от инструментите за управление в YouTube.

"Предприемаме моментални действия за да поправим този проблем и ще работим още по-приближено с Google за да изградим превенция, че това няма да се случва отново в бъдеще.“, се казва в изявление на компанията.

Дейвид Пемсъл, изпълнителен директор на The Guardian, казва, че е „абсолютно неприемливо“ да се злоупотребява с техните реклами. В писмо до директора в Google Мат Бритин, той посочва, че е от жизненоважно значение за компанията да “поддържа най-високи стандарти в условия на откритост и прозрачност и да предприеме мерки против рекламната измама.“

Google и Facebook притежават огромен дял от бизнеса с дигитална реклама. Сериозните брандове изсипват торби с пари за да рекламират чрез техните платформи, чиито печалби идват главно за сметка на вестници и списания.