Британският гигант Vidafone разшири присъствието си в Индия, в резултат на което създаде новия най-голям мобилен оператор в страната. До това се стигна след, като компанията обяви сливането си с местния телеком Idea Cellular, който до този момент бе третият най-голям в Индия.

Новата компания ще има близо 400 млн. клиенти, което се равнява на около 35% пазарен дял, посочват от Vodafone, предава BBC.

Официалното изявление дава край на месеци спекулации относно сделката.

Според анализатори, сливането е отговор на конкуренцията на новия оператор Reliance Jio. Телекомът е притежаван от най-богатия човек в Индия Мукеш Амбани. В резултат на конкуренцията, Vodafone India, Idea Cellular и Bharti Airtel бяха принудени да понижат цените на услугите си.

В резултат на сделката, акциите на Idea Cellular скочиха с 4% на мумбайската фондова борса.

Индийският пазар се превръща в бойно поле на мобилни оператори, които според анализатори водят „ценова война“, започната от новобранците от Jio.

Повече от 10 телекома се борят за вниманието на пазара, който изпъква с повече от 1 млрд. потребители на мобилни услуги. Това кара компаниите да държат цените си ниски, въпреки значителния спад на рентабилност.

Vodafone и Idea Cellular обявиха сливането си на пресконференция, на която бе забранено снимането с камери. Бързо стана ясно, че изявлението „на тъмно“ не може да скрие няколко нерешени въпроса. Как ще се казва новият бранд? Кой ще бъде изпълнителен директор? Тези въпроси не са получили отговор на пресконференцията.

Ще отнеме около 18-20 месеца, докато сливането бъде окончателно завършено. Очакват се съкращения на работни позиции и в двете сливащи се компании. За разлика от служителите, потребителите в Индия обаче могат да се радват, тъй като сделката обещава ниски цени за мобилни услуги, тъй като войната за потребители продължава.