Volkswagen планира да възроди легендарния си микробус, който се превърна в символ на хипи културата през 60-те години на миналия век.

Германската компания представи своята концепция за електрически, автономен микробус на започналото вчера автомобилно изложение в Детройт. Концепцията, наречена I.D. Buzz, е част от „електрическата офанзивата на бранда Volkswagen”, която ще започне през 2020 година, обясни ръководителя на звеното Херберт Дайс в изявление, публикувано вчера.

Брандът Volkswagen възнамерява да достигне продажби от 1 милион електрически превозни средства до 2025 г., допълни Дайс.



Технологията, на която ще бъдат базирани тези нови возила, в това число и I.D. Buzz, бе представена за пръв път на автоизложението в Париж през миналата година, чрез концептуалния хетчбак I.D.

I.D. Buzz може да измине 430 километра с едно зареждане и е напълно автономен. Возилото разполага с два електрически двигателя, с обща мощност 369 к.с. Микробусът им 8 седящи места и две отделения за багаж.



Стратегията на Volkswagen цели и да възстанови репутацията на бранда в САЩ, която претърпя сериозен удар заради скандала с фалшифицирането на данните за вредни емисии. Надеждата е, че този засилен фокус към електрически автомобили, ще помогне на бранда да си осигури по-силно присъствие на американския пазар.

„Ние искаме да разпалим отново любовта на Америка към Volkswagen,” каза Дайс преди началото на изложението, цитиран от Bloomberg. “Решени сме да се превърнем в актуален и печеливш масов производител на американския пазар в рамките на 10 години.“

Снимки: vw.com