Изявлението на Yahoo от понеделник, че компанията ще отдели дела си в Alibaba, заедно с други активи, в нова компания, беляза нова глава в процеса по придобиването на интернет портала от американския телекомуникационен гигант Verizon Communications.

До този момент сделката бе преминала през доста усложнения, най-пресните от които бяха свързани с две кибер атаки, подробности за които бяха разкрити през последните месеци на миналата година. Според експерти обаче последното развитие може да помогне на бранда Yahoo да се отърси от сполетелите го напоследък проблеми, пише CNBC в свой материал

Основният бизнес на Yahoo, който включва услуги, като имейл, дигитални реклами и медийните сайтове на компанията, ще бъдат интегрирани в портфолиото на Verizon и ще продължат да използват познатата марка.

Но 15-процентният дял на компанията в китайския гигант за електронна търговия Alibaba и 35-процентния дял в Yahoo Japan ще бъдат отелени в нова публична компания, носеща името Altaba. Предполага се, че името представлява комбинация между думите alternative и Alibaba.

Според експерти преименуваната компания може да бъде начин за Yahoo да се отърси от проблемите покрай неприятните разкрития от края на миналата година. Освен това преименуването е поставено от Verizon като изискване за осъществяване на придобиването.

„Verizon вероятно ще очаква преименуването да се осъществи преди сделката да бъде одобрена, за да може компанията да максимизира инвестицията си в бранда Yahoo,“ коментира пред CNBC Сотириос Паротис – професор по стратегически мениджмънт в британското Warwick Business School.

„За Altaba преименуването сигнализира изместване на фокуса към азиатските пазари, но то може да бъде разглеждано и като легален и ефективен, по отношение на данъчното облагане, начин за провеждане на разделянето на Yahoo,“ добавя той.

„В подчертаването на ценната връзка с Alibaba има резон, тъй като това означава разграничаване от изпълненото с проблеми минало на Yahoo. Ако е истина, че първата част на името идва от “алтернатива“, то предстои да видим какво е алтернативно в новата фирма и по какъв начин нейната стратегия ще бъде свързана с Alibaba.“

Според Джон Уилкинс – изпълнителен председател на агенцията Karmarama, името Altaba звучи твърде корпоративно.

„Брандовете трябва да се фокусират върху ефекта върху потребителите, а в този случай изглежда, че решението е съобразено с корпоративната дейност, а не с потребителя,“ споделя Уилкинс пред CNBC. Той припомни и че смяната на бранда не винаги се оказва успешна.

През 2001 година 500-годишната британска пощенска служба Royal Mail се ребрандира под името Consignia, но се принуди да върне познатата марка едва 15 месеца по-късно.

„Те искаха да демонстрират, че са динамичен и гледащ в бъдещето бизнес, но изпълнителният директор (Джон Робъртс) напусна и те се върнаха към доброто старо Royal Mail,“ припомня Уилкинс.