Sony са на път да постигнат целта си да продадат един милион очила за виртуална реалност Playstation VR през първите шест месеца след пускането на устройствата на пазара.

Японската компания разкри пред The New York Times, че едва четири месеца след дебюта на Playstation VR вече са продадени 915 000 устройства, което предполага, че достигането на поставената цел няма да бъде никакъв проблем.

Това са чудесни новини за прохождащата категория на очилата за виртуална реалност, която генерира огромни очаквания, но имаше нелек старт през миналата година.

През първата половина на 2016 г. визьорите Oculus Rift и HTC Vive най-после дебютираха на пазара след години на разработка. Анализаторите предричаха светло бъдеще на устройствата, определяйки виртуалната реалност като бъдещето на гейминга.

Визьорите обаче не оправдаха очакванията по отношение на продажбите, като до голяма степен това се дължеше и на високите им цени - 599 долара за Rift (плюс 199 долара за специално устройство за контрол) и 779 долара за Vive. Освен това и двата визьора изискват покупката на персонален компютър от висок клас.

В сравнение с тези устройства покупката на Playstation VR изглежда изключително изгодна. Самото устройство струва 499 долара, а освен това то работи с игралната конзола на Sony - Playstation 4. Наскоро Sony обяви, че продажбите на конзолата са преминали границата от 50 млн. броя, което означава, че съществува достатъчно голяма база, за да гарантира солидно търсене за Playstation VR.

HTC и Oculus все още не са разкрили какви са продажбите на техните визьори, но повечето анализатори смятат, че и двете компании са продали под 500 000 устройства.

Успехът на Sony говори, че може би предстои по-светло бъдеще за визьорите от среден клас, които не изискват мощен персонален компютър, а разчитат на възможностите на игралните конзоли.