Винаги възприеманa като затънтена зона на Япония, Токушима не е мястото, където човек би очаквал да видите откриването на специално ново училище за запознати с технологиите млади предприемачи.

Намиращият се на южния остров Шикоку тих, провинциален район няма репутацията на процъфтяващ.

Районът, който от десетилетия страда от застаряване и обезлюдяване, обаче скоро ще приветства млади нови жители.

През април следващата година в малкото градче Камияма ще бъде открито първото по рода си в Япония училище за технологични предприемачи.

Учениците на възраст между 15 и 20 г. ще се обучават в инженерни науки, програмиране и дизайн, както и в бизнес умения, като маркетинг. Те също така ще се научават как да представят бизнес плановете си на инвеститори, за да могат да набират средства.

Човекът зад този проект се казва Чикахиро Терада, ръководител на базирания в Токио стартъп Sansan, който специализира в дизитализация на визитки, които все още играят важна роля в корпоративния свят в Япония.

Самият Терада не е от Токушима, но защо избира този район? Историята датира от 2010 г.

"Преди 12 г. си направих изнесен офис тук, тъй като бях чул, че Камияма е интересно градче с високоскоростен интернет в празни, стари къщи," казва той пред BBC.

Терада тогава се среща с местния бизнесмен Шиня Оминами, който стои зад отличния интернет в града.

Шест нови пазара за финтех предприемачи Ако на развиващите се пазари ръстът на финтех често се осигурява от ефекта на ниската база, то на развитите той идва от аудиторията

"Помислих си, че може да ме порицаят, ако кажа, че искам да отворя офис тук без да помогна на града," спомня си Терада. Затова предложил да ограмотява местните възрастни хора във връзка с компютрите.

Оминами обаче искал Терада само да докаже, че базирана в Токио IT компания може да има офис там. След успеха на Sansan, други компании вземат пример от нея и отварят свои офиси в град Камияма, чието население е под 5 000 души.

"Аз станах предприемач след като се дипломирах от университет, но не си спомням там да съм изучавал важни умения, необходими за стартирането на бизнес", казва Терада.

За да построи училището той набира 2 млрд. йени (15 млн. долара) дарения по държавна програма. Съгласно тази програма заможни обитатели на големите градове могат да даряват средства на селски райони по техен избор срещу намаляване на данъците им.

Училището, което предстои да бъде открито, в момента също така получава финансовата подкрепа на над 30 компании. Те са основно японски, но има и международни, като счетоводния гигант Deloitte.

Традиционно младите хора в Япония избират сигурния кариерен път като се присъединят към големи и установени компании.

Терада обаче казва, че много от тях вече са по-предприемачески настроени, а от неговите планове се интересуват доста хора, като е получил над 200 молби за първите 40 места в своето училище.

В училището също така ще се обучават поравно момчета и момичета, което е стъпка в правилната посока в страна, която мъжете все още доминират в сектора на стартъп компаниите и в работната сила като цяло.

Японският държавен пенсионен инвестиционен фонд също така ще започне да инвестира в най-добрите нови стартъп компании.

"В продължение на много години стартъп компаниите в Япония имаха някои недостатъци, но отсега това ще се промени," казва пред BBC бившият министър на дигиталните технологии Карън Макишима.

"Ще премахнем регулациите или правилата за аналоговите системи и ще се набляга на тези дигитални стартъп компании. Насърчаваме ги да развиват дейност не само в големите градове, но и в провинцията."

И докато правителството очаква новите стартъп компании да бъдат супер високотехнологични, страната също така има най-старото население в света.

Тъй като много страна я Япония бяха дигитализирани през последните две десетилетия, възрастните хора, които съставляват две трети от населението, изостанаха.

83-годишната г-жа Сасаки от Камияма казва, че няма идея как се използва смартфон. Тя и нейни приятелки обаче ползват услугите на супермаркета на колела на име Tokushimaru.

Този стартъп, който предлага помощ на хиляди възрастни хора в страната, също се заражда в този район.

При основаването му преди 10 години започва само с две превозни средства. Днес разполага с над 1 000 микробуса по пътищата на Япония и генерира годишни продажби в размер на 20 млрд. йени (150 млн. долара).

Над 90% от клиентите на компанията са на възраст над 80 г.

За много от клиентите, някои от които живеят само, след като партньорите им са починали, това е възможност да се видят с приятелите с, докато изчакват навън микробуса с продуктите.

Основателят на компанията Тацуя Сумитомо решава да започне този бизнес, тъй като собствените му родители, които били на възраст над 80 г., изпитвали затруднения с пазаруването на хранителни продукти.

"Когато основах Tokushimaru знаех, че пазарът ще расте в следващите 20 - 30 г., защото определено имаше търсене, а обществото не предоставяше никакви решения," казва той.

Компанията обаче се развива с времето. Тя изпробва приложение, което се надява да пусне в следващите две години. Конкурентите й я настигат, а г-н Сумитомо също така е насяно с факта, че следващото поколение клиенти са по-запознати с технологиите.

"Бейбибумърите на възраст над 70 години скоро ще станат наши основни клиенти, а те са запознати по-добре с интернет, така че комбинираме нашите супермаркет микробуси с онлайн пазаруването," казва той.

Сумитомо е сериен предприемач, който основава много други компании през последните 30 години. Той има големи надежди за новото училище в Камияма и смята, че Шиня Оминами е направил много за провинциално градче като Камияма.

Самите Оминами и Терада имат визията да превърнат Камияма в Азиатската Силициева долина.

Това може да е малко пресилено, но визията на един човек да преоткрие родния си град чрез пускането на високоскоростен интернет може да е донесла много по-светло бъдеще, отколкото градът някога се е надявал.