До този момент дискретна в областта на гласовите асистенти, Samsung на свой ред иска гласът й да се чува. Седмица преди представянето на Galaxy S8, компанията обяви, че новият й смартфон ще бъде снабден с „агент“ на име Bixby, съобщава френският вестник Le Figaro.

Той е кръстен на името на калифорнийски мост, който се намира близо до мястото на създаването му и ще прави връзката между телефоните Samsung и софтуерната част на компанията. Той ще може да бъде активиран гласово или ръчно благодарение на физически бутон, с който ще разполагат телефоните Galaxy S8, и ще предлага цял набор от услуги, замислени конкретно за този смартфон.

Създателите на
Bixby уверяват, че той ще може да научава поведението на потребителите си, за да им предлага повече услуги от многобройните гласови асистенти на пазара. „Bixby е интелигентен потребителски интерфейс. Той е замислен, за да ви позволи да приманавате лесно между гласовите команди и сензорния интерфейс и ще ви помага в различните етапи от изпълнението на задачата ви“, казва Инйон Рее, директор на научно-развойния отдел на компанията.

Samsung не пуска никакви визуални елементи, които да илюстрират обещанието й. След проблемите с Galaxy Note 7, очакванията към новите продукти на компанията нараснаха значително.

Bixby е от ключово значение за бъдещето на Samsung Electronics, която преосмисля стратегията си, като залага повече на своето софтуерно ноу-хау. Корейската компания, която произвежда също перални и телевизори, вече даде да се разбере, че ще позволи на разработчиците да използват технологията, за да създадат собствени услуги.

Amazon разтича много на тази възможна връзка с трети услуги, която да позволи на асистента й Alexa да взаимодейства с цялата къща. Google Assistant също се намества в тази ниша, въпреки че все още не успява да открие своя модел.

Samsung откри иновационна алтернатива на скенера на ретината Възможно е тя да се появи в новия флагман


Bixby се включва с леко закъснение в битката на личните асистенти, в сравнение с конкурентни инструменти, които вече се използват много, като Siri на Apple, Google Assistant и Cortana на Microsoft. Samsung обаче предпочита да не включва Bixby в тази категория и предпочита да го относе към лагера на изкуствения интелект.

„Много други агенти се съсредоточават върху добрата информираност, върху предоставянето на отговори на въпроси и са просто продължение на търсачките“, казва Рее.

Bixby трябва да предложи „контекстуално разбиране и когнитивни елементи, за да изпълни действие, въпреки непълната информация или искане“. С други думи, потребителят не трябва да формулира истанията си като робот. Bixby ще може да разбира заповедите по по-нюансиран начин от конкурентите си.

Samsung ще може да се облегне на експертизата на стартъп компанията Viv, която е в основата на Siri на Apple, за да подобри продукта си, след като купи компанията през октомври м. г.