Facebook Inc. обяви спад в печалбата си за четвъртото тримесечие вследствие на по-високите разходи, въпреки че социалната мрежа отчита дългоочаквания прогрес в привличането на рекламодатели при мобилните устройства.

Нетната печалба на Facebook пада със 79% до 64 млн. долара през миналото тримесечие, след като оперативните разходи на компанията скачат с 82%.

Спадът бе по-голям от отчетения ръст от 40% на приходите на социалната мрежа до 1.59 млрд. долара, което породи опасения, че маржът на печалба ще бъде поставен под натиск. Акциите на компанията затвориха с ръст от 1.45% на цена от 31.24 долара, след като по време на сесията губеха до 11%. Акциите на компанията поевтиняха с над 3% в следборсовата търговия до 30.17 долара. При затварянето на борсовата търговия вчера акциите отчитаха 76% ръст в сравнение с дъното си от 4 септември.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг планира да увеличи разходите с 50% през тази година, за да наеме нови служители с цел пускането на нови инструменти за привличането на рекламодатели.

Приходите от мобилна реклама са съставлявали 23% от общите рекламни приходи на Facebook, или около 306 млн. долара, според финансовия отчет на компанията. За сравнение делът на мобилната реклама е бил 14% през третото тримесечие.

Инженерите на Facebook правят подобрения по мобилните приложения, в това число и тези за софтуера на Google Android, заяви Закърбърг. По-добрите мобилни услуги могат да увеличат потреблението, според него.

Печалбата на акция на социалната мрежа възлиза на 17 цента при очаквани от анализаторите 15 цента. Прогнозите бяха и за 45.8 млн. долара печалба при продажби в размер на 1.52 млрд. долара.