След четирите години на президента Доналд Тръмп сметката за американските данъкоплатци може да е малко по-висока от обичайното.

Washington Post изчисли, че новият американски президент вече е натрупал разходи от 10 млн. долара за трите си пътувания до имението си Мар-а-Лаго във Флорида, за да поиграе голф.

Според Том Фитън, председател на компанията Judicial Watch, която следеше разходите за ваканции на семейство Обама, Тръмп можел да избере да използва президентската резиденция Кемп Дейвид на кратко разстояние с хеликоптер от Белия дом. Той можел да използва и игрище за голф в Северна Вирджиния.

Освен това властите в Ню Йорк плащат половин милион долара дневно за охраната на Кулата на Тръмп, сочат данни на полицията. Необичайно разточителният начин на живот на новото първо американско семейство обремянава Сикрет Сървис и силите за сигурност, което създава финансови и логистични проблеми в редица градове, нетипични за предишните президенти, пише Washington Post.

Една от причините за високата цена, според изданието, е склонността на Тръмп да изпълнява задълженията си, заобиколен от тълпи от хора. Такова беше решението му от миналия уикенд да приеме японския премиер Шиндзо Абе на работна вечеря, докато членове на Мар-а-Лаго вечеряли наоколо.

Разходите за път на Обама възлизаха на общо 97 млн. долара за осемте му години на власт, но според Washington Post предвид разходите на новия американски президент до момента, много е вероятно той да струва на американските данъкоплатци стотици милиони повече.

При Тръмп разходите имат допълнителна особеност – част от парите попадат в собствения му джоб. Макар че той се оттегли от управлението на компанията си, отказа да предаде собствеността си, т.е. приходите от корпоративните му успехи, като федерални договори, остават за него.

Например министерството на отбраната и Сикрет Сървис пожелаха да наемат пространство в Кулата на Тръмп, където наемът на етаж струва около 1.5 млн. долара на година. Освен това пътуванията на президента до имотите му, следван от тълпи от журналисти, позволява на официалния бизнес на президентството да удвои печалбата си на фона на нарастването на маркетинговите възможности за марката Тръмп.