Глобалният пазар на смартфони се сви през последното тримесечие на миналата година спрямо същия период на предходната 2016 г. поради по-малкия брой потребители, желаещи да сменят телефона си с по-нов модел.

Близо 408 млн. смартфона са били продадени през последните три месеца на миналата година, което е 5.6% спад на годишна база, сочи доклад на компанията Gartner.

Това е първият спад в продажбите на смартфони, засичат от Gartner, откакто компанията е започнала да следи пазара през 2004 г., предава Financial Times.

На фона на спада в продажбата на устройства, търсенето на 4G връзка и висококачествено камери остава силно.

Причина за свиването на глобалния смартфон пазар са новите модели устройства, които не надграждат предшествениците с нещо кой знае какво и не успяват да мотивират потребителите да ги закупят, става ясно от думите на Аншул Гупта, директор в Gartner.

Десетилетието на ръст на този пазар постави така нещата, че в наши дни повечето хора имат достъп до смартфон или таблет, като намалението в продажбите по-скоро провокира притеснения за телеком индустрията, която изпита спад в приходите си на китайския пазар.

Поради факта, че продажбите на смартфони се свиват, производителите започнаха да търсят други алтернативни продукти, които да компенсират намаление, като технологии, свързани с така наречения интернет на нещата.

Според доклада, Samsung остава пазарен лидер, като държи 18.2% дял от световния пазар на смартфони.

След корейската компания се нареждат Apple с пазарен дял от 17.9%.

Печалбата и приходите на Samsung могат да се подобрят през тази година, тъй като се очаква през 2018 г. компанията да пусне следващия модел от Galaxy серията.

Gartner предвиждат добро начало на тази година и за Apple, прогнозирайки силно търсене на новия iPhone X.

Китайските производители Huawei и Xiaomi са единствените компании, които отчитат ръст в продажбите, главно поради силното търсене в Азия.