Когато Аштън Къчър за първи път прави скока от актьор към инвеститор, той разчита главно на нюха си, инвестирайки в компании като Skype, Square и Foursquare, защото е очарован от основателите и продуктите им, пише CNBC.

“Потребителите са моята експертна област. Аз съм потребител, така че наистина мога да изпробвам продукта и го изследвам“, споделя Къчър. Но въпреки множеството успехи - както в личното си портфолио, така и в портфолиото на компаниите си A-Grade и Sound Ventures, сред които Airbnb и Uber, Къчър си спомня и някои провали.

След като моли последователите си в Twitter за препоръки за свежи нови приложения, той е наводнен със съвети за две: Tinder и Snapchat. „Започнах да използвам продукта на Tinder и да играя с него и си казах, че е удивителен“, разказва актьорът.

Той не е толкова ентусиазиран от Snapchat, където отказва да инвестира два пъти. „Видях продукта на Snapchat и го намразих. Той просто не беше красив и елегантен. Изпитах лична неприязън към този продукт и тя ме преследва и досега“, споделя той.

„Зная малката мръсна тайна, че макар всички да смятат, че личните им данни и информацията за тях изчезва, тя продължава да се съхранява на някой сървър и може да бъде открадната след време. Ръководителят на Snapchat Евън Шпигел не обича да слуша това. Но е вярно. Или поне беше, докато проучвах възможностите за инвестиции“, казва Къчър.

„Може би са се променили, не знам. Но първата хакерска атака няма да бъде добра за компанията, нито за нейните потребители. Това наистина много ме плаши“, допълва той. Днес Snapchat, която неотдавна промени името си на Snap, се оценява на около 16 млрд. долара.