10 от най-засищащите храни, които са идеални за отслабване

29000
10 от най-засищащите храни, които са идеални за отслабване

Ако ви се налага да опишете идеалната храна, тя може би ще прилича на нещо подобно: здравословна, вкусна и достатъчно засищаща, за да се бори с глада в продължение на часове.

Храни, които причиняват трайно усещане за ситост, обаче не съществуват, твърди доктор Дейвид Кац, основател на Изследователския център за превенция на Университета в Йейл.

Това, което ще подтисне апетита ви за по-дълът период от време, са фибрите и протеините, както и храните с ниска енергийна плътност.

От тях можете да хапвате големи порции само на цената на няколко калории. Искате ли да знаете кои са те? Ето няколко варианта:

Печени картофи

Картофът е несправедливо демонизиран – той действително е мощен укротител на глада. Резултатите от изследване, проследяващо индекса на засищане на 38 храни, включително кафяв ориз и пълнозърнест хляб, показват, че хората класират варените картофи най-високо.

Според тях те ги засищат за не по-малко от два часа след консумирането им. Въпреки че картофите често са отбягвани заради високото им съдържание на въглехидрати, не бива да ги изключвате от диетата си.

Дали печени или варени, те са заредени с витамини, фибри и други хранителни вещества. Резултатът след хранене? Получавате постоянна енергия и трайно засищане.

Яйца

Проучване на Saint Louis University установява, че хората, които ядат яйца на закуска, консумират 330 калории по-малко през целия ден от останалите, които са избрали да хапнат нещо друго.

Яйцата са една от малкото храни, които са източник на пълноценен протеин, което означава, че те съдържат всичките девет незаменими аминокиселини, които тялото не може да синтезира.

След като се усвоят, тези аминокиселини предизвикват отделянето на хормони в червата, които потискат апетита.

Бобена чорба

Супите са с високо съдържание на вода, което означава, че те запълват стомаха на цената на много малко калории.

Бобените супи, по-специално, съдържат голяма доза фибри и добро количество въглехидрати, което забавя освобождаването на захар в кръвта, а съответно и чувството на глад.

Кисело мляко

Изследователи от Харвард проследили хранителните навици на 120 000 души в продължение на 20 години и установили, че киселото мляко е най-добрата храна за намаляване на теглото.

С течение на времето хората, които хапвали кисело мляко, отслабвали, без дори да се опитват да го постигнат.

В същото време проучване на Nestlé Nutrition Institute установява, че консумацията на млечни протеини увеличава ситостта, намалява приема на храна и поддържа кръвната захар стабилна.

Вижте още: 7 храни, които да консумирате, когато сте болни

Ябълки

Ябълките са един от малкото плодове, които съдържат пектин, който естествено забавя храносмилането и насърчава чувството на ситост, според проучване на Gastroenterology.

В действителност хората, които ядат по една ябълка на ден, се чувстват по-заситени и ядат по-малко, отколкото тези, които консумират еквивалентното количество сок или ябълково пюре.

Консумацията на цяла ябълка отнема на човек повече време и същевременно носи много малко калории. Докато ядете плода, вашето тяло вече казва на мозъка ви, че не сте гладни, смята доктор Сюзън Робъртс, професор по хранене в Tufts University.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Маринова
# 0
16:12 | 7 December 2016
Мдааааа, и при мен похапвайки ябълка, след това изпитвам СТРАШЕН ГЛАД.... Така,че ябълката НЕ МЕ ЗАСИЩА!!!!!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 639.720 0.00%
  • BGREIT 108.190 0.00%
  • BGTR30 504.220 0.00%
  • BGBX40 125.770 0.00%
  • EUR/USD 1.0791 1.0793
  • GBP/USD 1.2478 1.2479
  • USD/JPY 111.2890 111.3010
  • USD/CHF 0.9916 0.9918
  • USD/CAD 1.3332 1.3334
  • AUD/USD 0.7674 0.7676
  • USD/BGN 1.8119 1.8123
  • DOW JONES 20668.22 20672.22
  • S&P500 2348.40 2348.90
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 4993.84 4995.84
  • DAX 11913.15 11915.15
  • FTSE 100 7325.26 7326.76
  • ПЕТРОЛ 48.15 48.20
  • ЗЛАТО 1248.53 1249.03
  • СРЕБРО 17.51 17.58

Видео