30 лесни начина за естественo отслабване

16546
30 лесни начина за естественo отслабване

В интернет е пълно с информация как да отслабнем, но голяма част от нея е погрешна и не е базирана на научни изследвания, а според разбиранията на определени хора. Ролята на диетите, които са „на мода“, е неизброима, но за да запази човек здравословно тегло, не може да бъде цял живот на един хранителен режим.

Диетата не е ограничение, а трябва да се превърне в начин на живот и думата „диета“ да не е нарицателно на ограничения, глад и тормоз, а да бъде вашият начин да се храните, да изглеждате и да се чувствате добре.

Представяме ви 30 научно доказани метода, с които може да отслабнете по естествен начин. Разбира се, в комбинация с истинска храна в разумни количества.

1.  Добавете протеини

Това е най-важният нутриент, когато говорим за отслабване. Вашето тяло гори калории, докато се храните, а добавяйки протеин, може да засилите метаболизма и да добавите още 80-100 изгорени калории на ден. Високопротеиновата диета може да ви помогне да се чувствате по-дълго време сити и намалява апетита.

Някои изследвания показват, че хора, които са на високопротеинова диета, изяждат с 400 калории по-малко. Ако не ви допада подобно хранене, това, което може да направите, е да ядете такава закуска – като яйца.

2. Яжте чисти и прости храни

Това означава да елиминирате от начина си на хранене храни, които съдържат допълнително добавени захар, мазнини или преработена храна. Те съдържат здравословни калории и ще ви заситят за по-дълго. Чистата храна ще даде на тялото ви всички необходими микро - и малкронутриенти, за да функционира правилно.

3. Избягвайте преработени храни

Преработените храни обикновено са с високо съдържание на захар, мазнини и калории. Нещо повече, те ни карат да ядем повече, което може да доведе и до пристрастяване към тях.

4. Дръжте у дома здравословни храни и закуски 

Проучванията показват, че нездравословната храна, която държим у дома, влияе на теглото и храненето. Стремете се да имате винаги здравословна храна под ръка и научете и семейството си да се храни така. Примери за такива храни са кисело мляко, плодове, ядки, моркови, твърдосварени яйца.

5. Намалете захарта

Прекалената консумация на захар води до редица заболявания като диабет, рак, сърдечни заболявания. Американците консумират по 15 чаени лъжички захар на ден, което се дължи на голямото количество готова храна. Реално вие може да консумирате захар, без да го разбирате. Освен това захарта присъства под много имена и е много трудно да я избегнете.

6. Пийте вода

Истина е, че пиенето на вода помага за отслабването. Изпиването на половин литър вода може да увеличи изгарянето на калории с 24-30% за следващия час. Освен това водата помага да намалите приема на калории, особено при хората в средна и третата възраст. Водата е и напитката, с която да заместите калоричните и газирани безалкохолни.

7. Пийте (неподсладено) кафе

Кафето е признато за здравословна на питка, богата на антиоксиданти. То повишава енергията и увеличава изгорените калории. Кофеинът може да засили метаболизма с 3-11% и да намали риска от диабет тип 2 с 23-50%. Освен това черното кафе няма калории.

8. Приемайте хранителни добавки с глюкоманан

Глюкомананът е сложен въглехидрат от групата на фибрите, извлечени от корен от сладък картоф, известен също като Konjac. Той е беден на калории, има свойството да набъбва и дава чувство за ситост. Глюкоманът помага за изхвърляне на мазнините от тялото и спомага за здравословно отслабване.

9. Избягвайте течните калории

Те идват от напитки като газирани безалкохолни, плодови сокове, шоколадово мляко, енергийни напитки. Тези напитки са лоши за здравето и повишават риска от затъстяване. Според проучване рискът от обезитет е особено голям при децата, които ги приемат ежедневно. Освен това мозъкът ви не регистрира течните калории като храна и по този начин не давате на тялото си необходимите му вещества.  

10. Намалете приема на рафинирани въглехидрати

Това са въглехидрати, на които повечето от техните полезни хранителни вещества и фибри са отстранени.  Основните хранителни източници на рафинирани въглехидрати са бяло брашно, бял хляб, бял ориз, газираните напитки, сладкиши, закуски, сладкиши, тестени изделия, зърнени закуски и добавена захар.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 639.720 0.00%
  • BGREIT 108.190 0.00%
  • BGTR30 504.220 0.00%
  • BGBX40 125.770 0.00%
  • EUR/USD 1.0792 1.0793
  • GBP/USD 1.2478 1.2480
  • USD/JPY 111.3060 111.3210
  • USD/CHF 0.9918 0.9919
  • USD/CAD 1.3331 1.3334
  • AUD/USD 0.7674 0.7675
  • USD/BGN 1.8121 1.8124
  • DOW JONES 20668.22 20672.22
  • S&P500 2348.40 2348.90
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 4993.84 4995.84
  • DAX 11913.15 11915.15
  • FTSE 100 7325.26 7326.76
  • ПЕТРОЛ 48.14 48.19
  • ЗЛАТО 1248.53 1249.03
  • СРЕБРО 17.51 17.58

Видео