6 здравословни хранителни навика

7993
6 здравословни хранителни навика

За да поддържане здравослоно тегло, храненето не трябва да се превръща в изпитание или мъчение, а да бъде начин на живот. Предлагаме ви няколко здравословни навика, които ще помогнат за борбата с килограмите и ще променят разбирането за храната. 

Не се лишавайте от любимите си храни

Няма по-лесен начин да провалите диетата си, като се отказвате от любимите си храни.  Ако обичате пица или бисквити, тяхната тотална забрана няма да ви помогне. Решението – наслаждавайте се умерено. Така например може да следвате правилото 80/20. 80% от времето консумирайте храна, която е здравословна и режимна, а 20% може да си позволите нещо по-калорично. Ако сте на вечеря и има шоколадова торта, която не искате да пропуснете, балансирайте с аперетивите и хапките и се насладете на тортата.

Следете хранителните стойности преди вечеря навън

Планирайте храненето си. Ако ще излизате навън за вечеря, потърсете информация за храната. Голяма част от заведенията предоставят подобна информация, която може да проверите и онлайн. Ако няма, потърсете обща статистика за калориите в определено ястие с пилешко или телешко, например, и сравнете кое е по-добро за диетата ви.

Яжте закуска, богата на протеини и фибри

И преди сте го чували: закусвайте! Има много ползи от сутрешното хранене – повече енергия, засилен метаболизъм, умерено хранене на обяд и вечеря. Според проучвания хора, които закусват, отслабват по-лесно. При закуската акцентирайте на фибрите и протеините, които ще помогнат да останете сити по-дълго.

Имайте под ръка здравословни снаксове

Уверете се, че в колата, в чантата, в чекмеджето на бюрото ви има здравословен снакс, който ще ви спаси в моментите на глад. Освен това няма да се сетите да купувате калорични и мазни десерти. Заложете на храни, богати на фибри и протеини. Примери за подобни малки закуски са сурови ядки, протеиново барче, плод.

Пригответе храна през уикенда

Да приготвите храна или снаксове през уикенда е най-доброто нещо, което ще ви помогне да се храните разумно. Не се оставяйте на всекидневието да ви попречи на здравословното хранене. Отделете няколко часа през уикенда и планирайте храненията си, подгответе заготовки или замразете, ако храната позволява.

Напълнете купи с плодове и ги поставете на видимо място

Просто, но ефикасно. Ябълки, портокали, банани, круши са идеалният избор за междинно хапване, ако пригладнеете. 

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 639.720 0.00%
  • BGREIT 108.190 0.00%
  • BGTR30 504.220 0.00%
  • BGBX40 125.770 0.00%
  • EUR/USD 1.0791 1.0792
  • GBP/USD 1.2477 1.2478
  • USD/JPY 111.3050 111.3190
  • USD/CHF 0.9917 0.9919
  • USD/CAD 1.3333 1.3335
  • AUD/USD 0.7675 0.7676
  • USD/BGN 1.8122 1.8125
  • DOW JONES 20668.22 20672.22
  • S&P500 2348.40 2348.90
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 4993.84 4995.84
  • DAX 11913.15 11915.15
  • FTSE 100 7325.26 7326.76
  • ПЕТРОЛ 48.16 48.21
  • ЗЛАТО 1248.53 1249.03
  • СРЕБРО 17.51 17.58

Видео