Големият проблем със замърсяването на въздуха в София провокира българския производител на бойлери и отоплителни уреди TESY да стартира инициатива, която да помогне за справянето с проблема.

Кампанията, която ще премине под мотото „Не отстъпвай пред смога“, започна на 16 февруари тази година и ще продължи до 16 март включително.

Инициативата ще даде възможност на всеки да закупи с отстъпка от 30 лева умни конвектори на TESY. Механизмът на кампанията „Не отстъпвай пред смога“ е много лесен.

Всеки желаещ да се възползва от отстъпката, може да следи нивата на замърсяване на въздуха на интернет-страницата http://www.tesyairindex.bg.

Ако стойностите за замърсяване в София в конкретния момент са над допустимите средни стойности от 50 микрограма на кубичен метър, посетителят на сайта http://www.tesyairindex.bg, след натискане на специален бутон, ще получи автоматично генериран от сайта талон за отстъпка.

Валидността на ваучера на стойност 30 лева е 7 дни, считано от датата на неговото автоматично генериране от интернет-страницата www.tesyairindex.bg.

Идеята на инициативата е да даде действителен резултат в краткосрочен план, тъй като основният фактор за замърсяването на въздуха в София е използването на отоплителни уреди на твърдо гориво.

„Смята се, че основната причина за повишеното количество на фините прахови частици във въздуха над столицата е отоплението на твърдо гориво, а чак след това идват и „обичайните заподозрени“ – автомобилите. Ние в TESY вярваме, че е отговорност на всеки от нас да се грижи за качеството на въздуха, който дишаме. Затова предлагаме на жителите на столицата възможността да си закупят енергоефективен и умен отоплителен уред със сериозна отстъпка. Освен за намаляването на замърсяването на въздуха, използването на конвекторите на TESY гарантира и намалена употреба на електроенергия“, заявиха от компанията.

За целта на инициативата е разработен и вече активен уебсайт www.tesyairindex.bg, където в реално време може да се следи нивото на замърсяване на въздуха в столицата. TESY Air Index използва данни за София от AirBG.info - независима национална мрежа от станции за измерване на атмосферните условия и фините прахови частици (ФПЧ).

За целта се използват над 200 станции, направени само с труд на доброволци и дарения от граждани, които мерят нивото на ФПЧ и визуализират данните в реално време на адрес www.airsofia.info.

Търговските обекти в София, които ще се включат в кампанията, са магазините от веригите „Технополис“, „Техномаркет“, „Техмарт“, Техномикс“, „Мосю Бриколаж“ и „Практикер“. Ваучерът за отстъпка е валиден за електрическите конвектори с управление през интернет модел HeatЕco Cloud CN03.