Всички знаем за проучвания, които показват, че привлекателният външен вид помага за издигането в кариерата и за по-доброто заплащане. А когато неземна красота се съчетае със съвсем приземен усет за бизнес, ето какво се получава:

Хайди Клум

Момичето в бански от Sports Illustrated, което стана ангел на Victoria's Secret, прибра крилата в гардероба през 2010 г. след 13-годишна кариера и показа типично германска практичност. В момента Хайди Клум работи повече от всякога: води риалити шоу за дизайн в САЩ и Germany's Next Top Model в родината си. Тя има своя ювелирна и козметична марка, две линии облекла за бременни и майки, а през 2010 г. започна сътрудничество с New Balance, с която създадоха линия спортни дрехи, продавани само в Amazon.com.

Жизел Бюндхен

Някога лице на Victoria's Secret, съпругата на футболиста Том Брейди (американски футбол) предизвика спорове с доста крайното си заявление, че жените трябва да бъдат задължени със закон да кърмят. Извън опитите си да заявява гражданска позиция, Жизел се справя доста добре: тя е най-високоплатеният модел в света с годишна „заплата“ от 25 млн. долара на година. Има собствена марка сандали, продавана в над 80 страни. Бюндхен е и собственик на хотел Palladium Executive в Бразилия, а през 2009 г. основа фирмата за екологично чиста козметика Sejaa.

Кейт Мос

Кейт Мос, която постави началото на модата на суперслабите модели през 90-те, успя да превърне своя бохемски стил в истинска марка. Тя създаде своя линия дрехи с веригата магазини Topshop, които от 2007 г. досега са донесли 40 млн. долара.

Самата Кейт Мос получи около 2 млн. долара от печалбата. Като рекламно лице на Versace, Vogue Eyewear и ювелира Дейвид Юрман, се смята, че тя печели 9 млн. долара на година, а според слуховете бизнесът на супермодела тепърва ще се развива към ювелирната и козметична индустрия.

Кейти Айрлънд

Майката на три деца, която догодина ще навърши петдесет, е най-успешният модел- предприемач. В началото на 90-те тя пуска своя линия чорапи в магазините Kmart и това е само началото. Нейната компания Kathy Ireland Worldwide печели 1.5 млрд. долара от линията си дрехи, бижута, домашни и офис мебели, козметика, поздравителни картички и какво ли още не. Кейти Айлънд е автор и на няколко детски и християнски религиозни книги.

Тайра Банкс

Бившият модел на Victoria's Secret печели около 30 млн. долара на година от телевизионни предавания. Тайра Банкс е собственик на продуцентска компания, която пуска два сериала в най-гледаното време, а предаването America's Next Top Model остава най-високорейтинговото предаване на телевизия CW, лиценз за излъчването на което са закупили 170 компании по света, а местни версии се излъчват в 17 страни. Тайра Банкс притежава още серия продукти с логотипа ANTM, продавани в Wal-Mart, а наскоро откри и собствен интернет магазин.

Иман

Сомалийската красавица и съпруга на Дейвид Бауи, която сега е на 56 години, започва кариерата си през 70-те, когато вниманието е приковано към синеоки блондинки. През 1994 г. тя основава своя фирма за „черна“ козметика (козметика за жени с различен от белия цвят на кожата), а десет години по-късно сключва споразумение с Procter & Gamble и сега продуктите й се продават по цял свят. Освен това Иман има свои линии мебели, стоки за дома, бижута и козметика, дрехи и аксесоари и води телевизионно шоу.

Джоузи Маран

Десетте години, през които феята-брюнетка бе лице на Maybelline, са период на невиждан успех, който Джоузи Маран успява да развие и след това. Когато през 2007 г. е бременна, тя пуска линия нетоксична козметика за бременни, която по данни за 2010 г. носи печалба от 10 млн. долара. Маран казва, че придобила смелост да започне свой бизнес, докато се движела само по долно бельо по подиумите. „Увереността в себе си и лекотата са залог за успеха“, заявява тя. Понастоящем линията Josie Maran Cosmetics се продава в магазините Sephora, в телевизионни магазини и в интернет.

Моли Симс

Тя започва като модел на подиума на Victoria's Secret, но придобива широка известност като момиче от рекламите на Cover Girl и Old Navy. През 2009 г. Симс пусна своя ювелирна серия на graycebymollysims.com. Сега нейните бижута се продават в няколко бутици, а цената им на дребно е между 135 и 795 долара.

Елизабет Хърли

Бившият модел на Estée Lauder има своя линия бански костюми, която вече включва плажни чехли, туники и плажни дрехи, а от 2009 г. започна производство на биохрани, продавани във веригата Harrods. Колкото и да изглежда необичайно, супермоделът се занимава с отглеждане на свине, крави и овце, с които снабдява куп хранителни вериги във Великобритания. Елизабет Хърли работи още с компанията за биохрани на принц Чарлз Duchy Originals.

Синди Крауфорд

Супермоделът от рекламите на Clairol и Pepsi започна с много успешна серия видеоуроци по гимнастика, а през 2005 г. влезе в бизнеса с мебели. Наскоро тя сключи договор с JCPenney за продажба на стоки за дома и бижута от средния ценови клас, а освен това има своя марка козметика и обувки.

Ел Макферсън

През 1990 г. тя сключи договор с Bendon Limited Apparel за линия дамско бельо, което вече се продава по цял свят и се ползва с такъв успех, че й донесе повече пари, отколкото цялата й кариера на супермодел. Според различни оценки всяка година продажбите на бельо добавят по 10 млн. долара към сметките на Ел Макферсън.

Ерин Уолсън

Бившият модел на Victoria's Secret, успя да съвмести своето увлечение по сърфа с модата и създаде линия дамски дрехи заедно с производителя на стоки за сърф RVCA. Освен това тя има ювелирна линия, продавана в десетки бутици в САЩ, Канада, Европа и Япония, инвестира в клуб за танци в Ню Йорк, а за успеха й говори фактът, че през 2010 г. на благотворителен търг неин дизайнерски екскиз достигна цената 12 000 долара само за час.