Трапезата по Коледа изглежда по един и същи начин всяка година, но обикновено е коренно различна за отделните части на света.

Японците, например, на празника ядат... KFC. Според BBC всяка Коледа около 3.6 милиона японски семейства си купуват пържено пиле от американската верига за бързо хранене, което се е превърнало в традиция от национален мащаб.

В някои части на страната продажбите на ресторантите от веригата са десет пъти по-високи през декември, а клиентите правят предварителна поръчка на коледната си вечеря, за да си спестят чакането на опашка с часове.

Но защо японците вечерят пържено пиле от KFC на Коледа? Отговорът се крие в... маркетинга, пише T+L.

През 1970 г. бъдещият президент и главен изпълнителен директор на KFC Япония Такеши Окавара има идея – да превърне коледната кофа с пиле на веригата в заместител на традиционната за трапезата на празника пуйка.

През 1974 г. Kentucky for Christmas се превръща в национална промоция и японците харесват концепцията. "Това попълва празното пространство", казва Джунас Рока за BBC, доцент по маркетинг, който изучава явлението.

В страната не съществува коледна традиция и KFC я създава, допълва още той.

Днес съставът на коледната вечеря на веригата включва не само кофа с пиле, но и торта, както и вино, а цените на празничните пакети варират от 32 до около 50 долара.

Тези пакети представляват около една трета от годишните продажби на KFC в Япония.