Новите модели от серията iPhone може и да бяха основният акцент на продуктовото представяне на Apple, но събитието бе белязано и от разкритие. В сряда компанията представи новото поколение на серията Apple Watch и загатна как си представя бъдещето на своите умни часовници.

От представянето на новата Series 2 стана ясно, че Apple ще прекрати производството на златната версия на смарт часовника, чиято цена достигаше до 17 000 долара. По този начин технологичният гигант на практика слага край на опитите си да се състезава с швейцарските производители на луксозни часовници, отбелязва Bloomberg.

Първоначалната стратегия на Apple включваше позиционирането на умните часовници по-скоро като моден артикул, а с пускането на златния Apple Watch Edition компанията се надяваше да се намеси на пазара на часовниците от най-висок клас. Моделът обаче не успя да добие голяма популярност сред потребителите и това явно е принудило компанията да се откаже от първоначалните си намерения.



В сряда Apple обяви, че Series 2 ще включва нов Edition, в който основният материал ще бъде керамика. Базовата цена на модела от 1249 долара едва ли може да мине за ниска, но със сигурност е много по-приемлива от тази на златната версия. Следващият най-скъп модел от Series 2 e Apple Watch Hermès, който ще стартира от 1149 долара.

Далеч по-многобройни са предложенията на компанията в по-достъпния клас, където откриваме няколко опции, стартиращи от 239 долара, както и такива, които ще се продават на базова цена от 369 долара. Освен това Apple си партнира с Nike по разработката на часовник, насочен към бегачи.

Новият фокус на Apple Watch е съобразен с факта, че устройствата са използвани най-вече в качеството си на фитнес тракери. С новата серия Apple на практика декларира, „че вече не е в бизнеса с луксозни часовници, а в този на устройствата за следене на физическата активност,“ коментира за Bloomberg съавторът на книгата The Best of Time: Rolex Wristwatches Джеймс Даулинг.

Но макар че опитът на компанията да пробие при луксозните часовници се оказа неуспешен, Apple Watch представлява сериозна заплаха за производителите на часовници от по-нисък и среден клас. На събитието в сряда технологичният гигант разкри, че Apple Watch вече е на второ място по приходи от продажби, отстъпвайки само на Rolex.