Apple се отказва от опитите да пробие при луксозните часовници

5819
Apple се отказва от опитите да пробие при луксозните часовници

Новите модели от серията iPhone може и да бяха основният акцент на продуктовото представяне на Apple, но събитието бе белязано и от разкритие. В сряда компанията представи новото поколение на серията Apple Watch и загатна как си представя бъдещето на своите умни часовници.

От представянето на новата Series 2 стана ясно, че Apple ще прекрати производството на златната версия на смарт часовника, чиято цена достигаше до 17 000 долара. По този начин технологичният гигант на практика слага край на опитите си да се състезава с швейцарските производители на луксозни часовници, отбелязва Bloomberg.

Първоначалната стратегия на Apple включваше позиционирането на умните часовници по-скоро като моден артикул, а с пускането на златния Apple Watch Edition компанията се надяваше да се намеси на пазара на часовниците от най-висок клас. Моделът обаче не успя да добие голяма популярност сред потребителите и това явно е принудило компанията да се откаже от първоначалните си намерения.

Животът след Стив ДжобсКак се промени Apple под ръководството на Тим Кук

 



В сряда Apple обяви, че Series 2 ще включва нов Edition, в който основният материал ще бъде керамика. Базовата цена на модела от 1249 долара едва ли може да мине за ниска, но със сигурност е много по-приемлива от тази на златната версия. Следващият най-скъп модел от Series 2 e Apple Watch Hermès, който ще стартира от 1149 долара.

Далеч по-многобройни са предложенията на компанията в по-достъпния клас, където откриваме няколко опции, стартиращи от 239 долара, както и такива, които ще се продават на базова цена от 369 долара. Освен това Apple си партнира с Nike по разработката на часовник, насочен към бегачи.

Новият фокус на Apple Watch е съобразен с факта, че устройствата са използвани най-вече в качеството си на фитнес тракери. С новата серия Apple на практика декларира, „че вече не е в бизнеса с луксозни часовници, а в този на устройствата за следене на физическата активност,“ коментира за Bloomberg съавторът на книгата The Best of Time: Rolex Wristwatches Джеймс Даулинг.

Но макар че опитът на компанията да пробие при луксозните часовници се оказа неуспешен, Apple Watch представлява сериозна заплаха за производителите на часовници от по-нисък и среден клас. На събитието в сряда технологичният гигант разкри, че Apple Watch вече е на второ място по приходи от продажби, отстъпвайки само на Rolex.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 639.720 0.00%
  • BGREIT 108.190 0.00%
  • BGTR30 504.220 0.00%
  • BGBX40 125.770 0.00%
  • EUR/USD 1.0794 1.0796
  • GBP/USD 1.2481 1.2482
  • USD/JPY 111.2170 111.2310
  • USD/CHF 0.9914 0.9916
  • USD/CAD 1.3329 1.3332
  • AUD/USD 0.7676 0.7677
  • USD/BGN 1.8117 1.8120
  • DOW JONES 20668.22 20672.22
  • S&P500 2348.40 2348.90
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 4993.84 4995.84
  • DAX 11913.15 11915.15
  • FTSE 100 7325.26 7326.76
  • ПЕТРОЛ 48.12 48.17
  • ЗЛАТО 1248.53 1249.03
  • СРЕБРО 17.51 17.58

Видео