Хотелската верига Marriott стартира наскоро футуристична концепция, наречена М-Beta - "бета хотел", който адаптира своите продукти и услуги в съответствие с постоянна обратна връзка от клиентите в реално време, дадена чрез тъчпадове, поставени в цялата сграда.

Хотелът в Шарлот, Северна Каролина, е пример за това как туристическата индустрия еволюира и се технологизира.

През последния месец Aloft Hotels излезе с предложение за активираща се с глас хотелска стая в свои хотели в Бостън, Масачузец и Санта Клара, като предлага iPad, с който чрез апликации може да контролирате температура, осветление и музика. Нещо като съвременна версия на търсенето за суич за контрола на всички тези неща.

Ето и още няколко интересни и малко стряскащи иновации за хотелските технологии и какво ни очаква в бъдеще.

Роботите

Ако мислите, че нашествието на роботи е утопия от филмите, грешите. В Нагазаки, Япония, гостите в Henn-na Hotel са посрещани и настанявани от роботи и може да избират контакт с робот-жена, който говори японски или робот-динозавър, който говори английски.

Но ако няма да ходите до Япония, Yotel в Ню Йорк има Yobot, който носи багажа ви, въпреки че феновете на динозаврите ще бъдат разочаровани да чуят по-механично звучене спрямо праисторическото. През 2014 г. Aloft въведе робот-иконом в Купертино, който прави доставки по стаите.

И като се има предвид, че Купертино е дом на Apple, не трябва да се учудваме, а по-0скоро малко да се страхуваме. Прогнозите сочат, че в бъдещето хотелската индустрия ще залага все повече на роботите. Друг е въпросът доколко те ще бъдат полезни.

Мисията все по-възможна

Отивайки в хотелската стая, най-вероятно ще се чувствате все повече и повече като в сцена от „Мисията невъзможна“, като например при проверка с биометрични данни. Бутиковият хотел Alma Barcelona предлага на гостите си достъп до стаите с пръстов отпечатък.

В хотел Nine Zero в Бостън вратата се отваря със сканиране на ретината. И колкото и да е умна тази технология, не означава ли и кражба на самоличността ни?

Виртуална реалност

Избирайки Marriot International hotels, гостите могат да поръчат VRoom Service, който предлага очила за виртуална реалност за 24 часа. Защо да излизате навън и да се наслаждавате на ваканцията си, когато може да седите в стаята с очила на главата?

Много е говорено за виртуалната реалност в пътуването, особено за това да идете до определена дестинация, без да се налага да напускате дома си или стаята, но доколко е добре, все още е под въпрос.

Нарастваща мобилност

Става все по-трудно да се движим в съвременния свят без смартфона си. Тази тенденция важи и при хотелите – днес те правят всичко възможно да улеснят клиентите – от намиране на стая, през резервация и плащане – само с няколко натискания на бутоните. Защото контактът с други хора вече звучи малко старомодно, нали?

Инфрачервена проверка

Няма нищо по-неудобно от това да си лежите спокойно във ваната и камериерката да влезе да сменя бельото. Или да сте в тоалетната и тя да дойде да чисти. В сиатълския Hotel 1000 стаите са оборудвани със звънец, който сканира с инфрачервени сензори дали има някой в стаята. Така със сигурност няма да се обезпокоявани по време на престоя си.