Когато Стив Джобс се качи на сцената на събитието Macworld на Apple през 2007 г. и показа първия iPhone, никой не можеше и да си представи как той ще промени света.

По онова време най-близкото устройство до съвременния смартфон беше BlackBerry, което предлагаше достъп до имейли и интернет и имаше физическа клавиатура.

Джобс определи iPhone като комбинация от три неща: „iPod с широк екран с тъч контрол, революционен мобилен телефон и иновативно устройство за интернет комуникация“.

За разлика от BlackBerry, iPhone имаше мултитъч екран, който елиминира нуждата от физическа клавиатура или молив, който до този момент беше популярен при други тъчскрийн и PDA-устройства.

През последните десет години Apple продаде над един милиард iPhone-а и се превърна в най-скъпата компания в света.

Успехът на устройството е толкова голям, че приходите, генерирани само от iPhone, надхвърлят приходите на някои от конкурентите му, включително Microsoft и Google.

Анализаторите смятат устройството за културна икона, а най-модерните смартфони в момента са вдъхновени до известна степен от iPhone.

Съществуват общо 11 поколания iPhone, а Apple направи драстичен редизайн на устройството няколко пъти и промени размера на екрана му.

През 2014 г. компанията въведе по-голяма версия на телефона с пускането на iPhone 6 Plus - първия iPhone с екран от над пет инча.

iPhone създаде необходимостта и от създаването на App Store през 2008 г. и оттогава помогна за успеха на голям брой мобилни приложения, като Angry Birds, Uber и Deliveroo.

Настоящата версия на iPhone е сред най-развитите устройства в света, която позволява на потребителите да правят висококачествени снимки, да публикуват в социалните мрежи и да плащат за стоки мигновено, използвайки пръстовия си отпечатък.

Но нарастващият натиск от конкуренти, наред с насищането на пазара на смартфони, създаде нов натиск. През 2016 г. продажбите на iPhone намаляха за първи път в историята на устройството.

Производителите на смартфони, използващи Android, като Samsung, Google, HTC и Huawei, намалиха популярността на iPhone. Увеличаването на броя на висококачествените устройства и устройствата от средната гама подбива цената на iPhone.

Според слуховете следващата версия на устройството, която се очаква през септември, ще има по-голям екран, който ще покрива до голяма степен предната му част.

Според други слухове Apple може да се върне към стъкления дизайн, да се освободи от Home бутона и да въведе безжично зареждане.

„iPhone е основна част от живота на нашите клиенти и днес повече от всякога той променя начина, по който комуникираме, забавляваме се, работим и живеем. iPhone зададе стандарт за мобилен компютинг в първите десет години и едва сега започваме. Най-доброто тепърва предстои“, заяви изпълнителният директор на Apple Тим Кук.

Снимки: Pixabay.com