Uber нае голям брой специалисти за разработване на летящи автомобили. Марк Мур напусна позицията си като авиационен инженер в НАСА, за да се присъедини към проекта за летящи автомобили, наречен Uber Elevate.

Но технологичната компания не се стреми към създаването на летящ автомобил в истинския смисъл на думата, тъй като тя не е предназначена да лети. Вместо това Uber, подобно на много други компании, се опитва да създаде електрически апарат за вертикално кацане и излитане за кратки градски преходи. Мур публикува бяла книга, в която разяснява как електрическите апарати за вертикално кацане и приземяване могат да работят през 2010 г.

Но конкуренцията сред компаниите, стремящи се да създадат летящ автомобил нараства. Има още пет компании, работещи по собствени апарати за вертикално кацане и приземяване.

1. Германската компания eVolo иска да създаде мултикоптер - бъдещето на градската мобилност. Наречен Volocopter, той има 18 ротора и може да побере двама души. Volocopter се задвижва от шест батерии, които позволяват 20-минутно летене, но eVolo работи за увеличаването на издръжливостта им до един час. Компанията започна тестване в Германия и цели да пусне модела в производство през 2018 г.

Крайната версия на Velocopter ще може да достигне 100 км/ч. Тя има над 130 независими компютри на борда, които могат да позволяват на апарата да лети автономно.

2. Airbus разработва едноместен апарат за вертикално излитане и кацане чрез филиала си в Силициевата долина A³ в рамките на проекта Vahana. Апаратът ще бъде автономен и ще може да превозва един пътник или товар.

Генералният директор на A³ Родин Лайсоф съобщи, че прототип на машината ще бъде тестван до края на 2017 г. Зак Ловъринг, който управлява проекта Varhana, заяви, че компанията планира да създаде версия за производство до 2020 г.

Електрическият самолет ще има осем ротора и ще може да достигне надморска височина от около 300 м. Той ще се самопилотира, въпреки че ще има и автономна технология като радар, който да засича препятствия.

Airbus разработва и система за летящо такси, наречена CityAirbus, която ще има множество перки и ще прилича на малък дрон. Много хора ще имат възможност да резервират пътуване със системата за летящо такси чрез приложение.

Airbus публикува на сайта си, че таксито CityAirbus първоначално ще бъде управлявано от пилот, но напълно автономна версия ще бъде представена след изпълнение на всички регулации. Но летящото такси няма да каца и да взема хора отвсякъде. Пътниците трябва да стигнат до „най-близката хеликоптерна площадка“, за да хванат таксито, след като са си резервирали място.

3. Китайската компания за дронове EHang работи за пускането във въздуха на гигантския си дрон такси, веднага след изпълнението на всички регулации. То ще може да превозва товари до 100 кг., да се движи със скорост от 100 км/ч и да лети на повече от 3000 м.

Ehang е още една подобна на Uber система, в която пътниците ще могат да въвеждат желаната локация и след това дронът ще лети сам.

Прототип на EHang беше тестван в Китай, но компанията все още работи за получаването на одобрение от Федералната авиационна служба, за да започне полети в САЩ.

4. Terrafugia създава кола, която може да излита, да лети и да каца автономно, но все пак ще трябва да я управлявате ръчно.

Хибридният апарат има обхват от 800 км и може да излита вертикално, така че не трябва да се намирате на писта, за да ви качи. Пътниците могат просто да въведат желаната локация и да летят сами. Компанията съобщи, че версията за производство ще бъде готова до 2025 г.

5. Съоснователят на Google Лари Пейдж финансира потайната стартъп компания Zee.Aero за създаването на апарат за вертикално кацане и излитане. Прототип на машината беше забелязан през октомври м. г.

Очевидци в Холистър, щата Калифорния, видели вертикално излитащия самолет да лети на около 40 км. над земята, да каца и след това да лети отново. Няма много други подробности за тайнствения проект.