По-рано с удоволствие използвахме телефони Nokia, Siemens и Motorola - устройства на европейски и американски компании.

Днес, с редки изключения, всички телефони на пазара са родом от Азия. Практически никой в Европа не произвежда такива продукти.

От американските компании можем да споменем само Apple и Motorola, но последната днес с доста труд може да бъде наречена американска.

Защо използваме устройства на азиатски компании?

Има няколко причини за това.

Първо, защото за производството на смартфони са необходими пари за разработка, маркетинг и производство. Колкото по-голям е пазарът, толкова повече смартфони могат да бъдат реализирани.

Китай е огромен пазар. В същото време, по стечение на обстоятелствата, производството там е по-евтино.

Китайските производители набират обороти на вътрешния си пазар, след това могат да предложат продукцията си на световния пазар, където да увеличат стойността на своите продукти, запазвайки ниската себестойност на производство.

Това е удобно. Освен това не касае само китайските компании.

Южнокорейските фирми LG и Samsung използват същите преимущества. Колкото до другите компании, които са успели да пренесат производството си в Китай, те все пак се налага да харчат повече пари, защото имат и транспортни разходи.

Какво още?

Да, става дума за ценова политика и стратегия на пазара.

Китайските компании продават смартфони с добри технически параметри на доста по-ниска цена, в сравнение с конкурентите си.

Струва си да знаете, че те не правят това от добра воля.

Докато Sony, HTC, Samsung и Apple влагат в цената и иновации, младите китайски компании завоюват сърцата на потребителите с ниска цена.

Тази стратегия работи отлично и днес. Ще се провери успешността й в дългосрочна перспектива.

Накрая ще споменем още една причина за успеха на азиатските компании.

За разлика от европейските и американските, те не преживяват толкова много лицензите. Не ги вълнуват патенти и лицензиране на технологии. По-скоро има кроспатентно съглашение, което е изгодно за всяка страна.

В заключение ще подчертаем, че в Азия не е нужна реклама.

За Xiaomi няма никакъв смисъл да се рекламира даден смартфон, който след 3-6 месеца ще бъде заменен от нов.

В търсене на изгодни предложения потребителят днес, естествено, достига до продуктите на азиатските компании.