YouTube пусна телевизионна услуга срещу абонамент от 35 долара на месец, която ще конкурира американските кабелни телевизии, съобщава ВВС.

Телевизионната услуга, която ще предава на живо, ще се състои от над 40 канала, включително някои от най-големите мрежи в страната - ABC, CBS, Fox, NBC и ESPN. Услугата ще включва и облачен цифров видео рекордер, който ще позволява на потребителите да записват и съхраняват телевизионни предавания.

Според анализаторите You Tube се превръща в реална заплаха за традиционните кабелни телевизии. „You Tube вече е изключително добре установен видео бранд, а приложенията му са буквално навсякъде“, казва Пол Верна от eMarketer.

Съобщението беше направено в студиото на You Tube в Лос Анджелис, където компанията дава безплатен достъп на най-големите звезди на мрежата да създават оригинално съдържание. Материалите ще бъдат част от пакета, но най-големият магнит за зрителите вероятно е включването на водещите канали, включително излъчващите спортни състезания на живо.

„Това е телевизия на живо, предназначена за You Tube поколението. Хората, които искат да гледат това, което искат, когато искат, както искат, без обвързване“, коментира Кристиан Йостлиен, директор на отдел „Продуктово управление“ в You Tube.

Услугата ще бъде пусната по-късно тази пролет чрез собствено приложение за смарт телевизори и мобилни устройства. Но един от големите недостатъци ще бъде отсъствието на големи канали като HBO, CNN и AMC, която излъчва сериала „Живите мъртви“. За момента You Tube няма планове за сходна услуга извън САЩ.

You Tube са забави с внедряването си на все по-пренаселения пазар. Вече има други стрийминг услуги, предлагащи така наречените „скромни пакети“ от няколко водещи канала на по-ниски цени от традиционния пакет с кабелни телевизии.

DirectTV, притежавана от AT&T, предлага над 120 канала по интернет, но цената им от 70 долара на месец е доста висока. „You Tube има техническото ноу-хау и инфраструктура, но никога не е сигурно, че нещата ще потръгнат“, казва Пол Верна.