Според оценки, изготвени за Reuters от изследователската компания Pathmatics, най-големите рекламодатели в Twitter са намалили разходите си в платформата, откакто Илон Мъск я придоби, което е пореден удар за приходите ѝ.

Информационната агенция посочва, че според оценките на Pathmatics 14 от 30-те най-големи рекламодатели в Twitter вече са преустановили дейността си в платформата, след като Мъск пое управлението ѝ на 27 октомври. Четирима от тях са намалили разходите си с между 92% и 98,7% през седмицата, предхождаща финализирането на сделката.

Като цяло рекламните разходи на 30-те най-големи компании са намалели с 42% до приблизително 53,8 млн. долара общо за ноември и декември, според Pathmatics, въпреки увеличението на вложенията на шест от тях, посочва още Reuters.

Тази новина за отлив на рекламодатели от Twitter се потвърждава и от разработка на технологичната платформа The Information, която се позовава на високопоставен ръководител на рекламния отдел на социалната мрежа. В публикацията се посочва, че приходите на Twitter за четвъртото тримесечие са намалели с около 35% на годишна база именно заради рекламата.

Оценките на Pathmatics показват продължаващи сътресения в основния поток от приходи на Twitter и през 2023 г., катализирани от отдръпването на водещи потребителски марки от платформата.

Twitter предлага безплатна реклама на марките, отделящи $250 хил. бюджет Twitter предлага на рекламодателите нов стимул в опит да ги привлече обратно към платформата

Coca-Cola, например, спря разходите за реклама в Twitter в средата на ноември, след като по-рано същия месец закупи реклами на стойност около 1,1 млн. долара. В същото време тези на HBO се сринаха до около 38 000 долара през декември от приблизително 1,1 млн. долара през ноември, установяват от Pathmatics, цитирани от Reuters.

Сред тези, които са увеличили разходите си, са Apple и PepsiCo.

Twitter се опитва да обърне тази негативна тенденция, въвеждайки редица инициативи, за да си върне рекламодателите. В списъка с промоции влизат безплатни реклами, премахване на забраната за политическа агитация и повече възможности за контрол на позиционирането на рекламите от страна на компаниите.

Reuters припомня, че отливът на рекламодатели от Twitter започна още през септември миналата година, но истинският срив дойде през ноември – месецът, в който Мъск възстанови спрените акаунти, в това число и този на Тръмп, и въведе някои спорни политики в платформата.

В резултат на това, Twitter трябва да помисли и върху още една статистика. Според Pathmatics голяма част от компаниите, които са се отдръпнали от Twitter, са запазили, а в някои случаи и са увеличили рекламата си във Facebook и Instagram, както и в приложението за кратки видеоклипове TikTok.