Всяка седмица всевъзможни материали подготвят читателите за апокалипсиса, който ще настъпи в резултат на развитието на изкуствения интелект. Навярно обаче е по-добре да се съсредоточим върху предимствата, които вървят ръка за ръка с тази нова технология.

Изкуственият интелект (ИИ), машинното самообучение и автоматизацията обещават много възможности за собствениците на бизнес, които, ако могат да разчитат правилно сигналите, така че да са подготвени бързо да имплементират промените, ще успеят ефективно да се възползват от новините на бъдещето.

Според анкета на PwC, проведена сред над 1000 изпълнителни директори в Северна Америка, 20% от организациите ще заложат на ИИ през 2019 г. Широкото определение на ИИ гласи, че товa e технология, която може да възприема, разсъждава и да се обучава, така че да разрешава проблеми – все неща, които сме свикнали да асоциираме с човешкия мозък.

Ако се чудите как ИИ може да окаже влияние върху вашия бизнес в краткосрочен план, дори и в по-дългосрочни перспективи, този материал ще ви помогне да сте в крак с времето, пише Forbes.

Докато много компании изпускат възможността да почерпят стойност от ИИ, може да се окаже, че технологията ще подобри вашия офис или верига от доставчици доста по-скоро, отколкото очаквате.

1. Умна техника за информирани решения

Компаниите продължават да инвестират в софтуер с когнитивни възможности, като понастоящем само големите играчи с дълбоки джобове могат да очакват, че ще генерират печалби от подобни вложения в краткосрочен план. Компютърните алгоритми несъмнено ще играят ключова роля в бизнеса и индустриите в близко бъдеще.

Какво означава това на практика? С други думи, ИИ ще стане по-прецизен в анализирането на огромни масиви от данни, като ще върши това по-бързо от всякога. Това ще позволи на бизнеса да изгражда по-добри, по-персонализирани и печеливши кампании.

Това означава, че когато приложенията за изкуствен интелект събират модели и информация от текст, цифри, снимки и видеоклипове, можете да подобрите подхода си към бюджета и ресурсите въз основа на изводите, събрани от алгоритъма.

Освен подобряването на процеса на вземане на решения, интеграцията на ИИ предлага и потенциал за автоматично вземане на решения, което да не зависи от услугите, предназначени за асистиране на клиенти, консултиране или вътрешни стратегии.

2- Опростена верига за доставки

Веригата за доставки е една от най-очевидните зони, в която ИИ може да подобри процесите, позволявайки гъвкавост и точност чрез автоматизиране на процесите, които и до сега се извършват масово на ръка.

От машини, екипирани с ИИ, като дронове, функциониращи в склад, до програми за навигиране на автономни мотокари и подобрен анализ на данни или софтуер за идентифициране на аномалии, умните технологии могат да направят веригата за доставки организъм, който допуска грешки по-малко от всякога.

За да извлечете колкото се може повече от ИИ, приложен във веригата за доставки, ще трябва да заложите на технологии, като обработка на естествен език (NLP, сърцето на устройството Amazon Echo), роботизирана автоматизация на процесите (RPA) и решения, като deep learning.

3. Фокус към мобилните технологии

През идните години смартфоните ще бъдат израждани на база ИИ директно чрез хардуера посредством специални процесори. Това ще доведе до популяризация на масови услуги, като превод от чужди езици в реално време.

Какво означава внедряването на по-умен ИИ в мобилните устройства за вашия бизнес?

Появата на нови приложения на база подобрените възможности на мобилните устройства може да даде множество опции на всякакъв вид бизнес – от малките до големите фирми, като ще подобри възвръщаемостта на инвестициите.

5 неща, които трябва да знаем за Интернет на нещата през 2019 г.Концепцията за Интернет на нещата (Internet of Things, или съкратено IoT) ще намира все по-дълбоко приложение в бита на човечеството

Така например, ако оптимизирате уебсайта си за мобилни устройства, това ще продължи да ви носи дивидент в бъдеще. Естествено, ще трябва да помислите и за наменаето на мобилни разработчици, които притежават солидни познания както за изкуствен интелект, така и за машинно обучение.

4. Взаимодействия с потребителите

Взаимодействието с потребителите е интегрална част от всеки бизнес, свързан с директна работа с клиентите, но ИИ се очаква да подобри тези дейности в идните години.

Софтуерни решения на база ИИ означават, че няма да имате нужда от служители, които да асистират на потребителите посредством гласови съобщения, а времето за реакция на вашите бизнес процеси ще стане много по-бързо и надеждно, особено при проблеми, свързани с оплаквания или притеснения на клиентите.

В крайна сметка, клиентите, които имат проятни изживявания с дадена компания, е доста по-вероятно да искат да споделят с техните близки и познати за вашия бизнес, онлайн и офлайн.

Внедряването на системи, като автоматични чатове в реално време, например, ще направи бизнеса ви доста по-добър по отношение на навременна реакция, особено при стандартни въпроси.

Това ще ви освободи време да се съсредоточите върху стратегии, които ще подобрят потребителското доверие, вместо да изразходвате времето си да отговаряте на базови въпроси.

5. Човешки ресурси

Кой е най-добрият начин да наемете служители? В идните години може и да се появи нов отговор на този въпрос, тъй като прогозите сочат, че ИИ може да замени 16% от заетите в сферата на човешките ресурси през идното десетилетие.

Интеграцията на ИИ в този процес може да направи намирането на следващия талант доста по-бързо и на доста по-ниска цена. Не става дума само за намирането на правилния човек, а за отркиването на най-добрия кандидат. ИИ може да обработва информацията за много хора едновременно, сравнявайки позитивите и негативите.

Платформи за видео интервюта на база ИИ могат да анализират тона на гласа на кандидата, езика на тялото и мимиките на лицето. Разбира се, може да продължите да наемате хора по традиционния начин, но когато вашите конкуренти отмъкнат най-добрия кандидат, навярно ще се замислите за по-добър микс от технологии.

6. Подобрена киберсигурност

Един от най-масовите случаи за използване на ИИ в бизнеса е проследяването и идентифицирането на активности, свръзани с намерения за измама.

По-умните приложения и софтуер могат регулярно да се обучават от натрупаните данни във времето.

Ако вземем предвид заглавията в новините през последните няколко години за масови хакерски атаки и кражба на данни, по-сложните ИИ системи ще ви дадат по-високо ниво на защита, което ще засили доверието и вашата бизнес стойност.

Разбира се, опасността е очевидна: ИИ може да се използва и от двете страни, както за защита, така и за намиране на пролуки за нападение. Това трябва да се има предвид през цялото време.

Кой ще поеме лидерството в ерата на изкуствения интелект?Развитието на изкуствения интелект (ИИ) може да причини значителни геополитически размествания през идните години

Заключение

За да обобщим, помнете, че ИИ няма да замени всички съществуващи процеси – технологията ще подобри и разшири тези процеси там, където е необходимо, помагайки ни да работим по-умно.

Технологията все още не е масово достъпна и остава доста сложна за интеграция, като навярно никога няма да стане лесно приложима, но гарантира изчислителна мощ, която хората не могат да предложат.

Така че говорим за технология, която ще работи редом до хората, а не вместо тях.