Обичаме да казваме, че eMAG е технологична компания, а не компания за онлайн търговия, заяви Андрей Попеску, кънтри мениджър на компанията за България, по време на събитието Digital Trends, организирано от Profit.bg.

Тенденцията в тази сфера, както виждаме и от големите компании, е да се инвестира в технологии. По тази причина ние имаме много програмисти, базирани в Румъния (над 800), които разработват собствени приложения за компанията. Броят им е по-голям от този на служителите в отдел Търговия и маркетинг.

Имаме приложения за всичко - за склада, за системата за доставки, за търговията, за промоциите - над 200 приложение, разработени от компанията, посочи още Попеску.

Електронната търговия в България се разви много в последните месеци и години, но интернет пенетрацията, която тук е около 71%, все още е далеч, в сравнение със страните от Западна Европа, където тя е около 90%, заяви той.

Също така броят на хората, които тук плащат с карти, когато пазаруват онлайн, е много по-малък, в сравнение с развитите страни.

Виждаме много възможности тук, в региона. България и Румъния са близо по поведението на потребителите, смята експертът.

Българските потребители обаче отделят много повече внимание и прекарват повече време в интернет, преди да изберат продукт. След това купуват онлайн, само ако цената е добра.

В мрежата има много информация, затова инвестираме много средства в описанията на продуктите. Маркетингът също е важен и затова инвестираме много и в маркетинга.

Друго място, където са насочени нашите инвестиции, е ускоряването на доставките. Сега се опитваме да доставяме на следващия ден, в сравнение с преди няколко години, когато доставяхме за 2-3 дни. Разбира се, в натоварените периоди по време на празниците и различни кампании средния срок на доставките е 5-6 дни, посочи още Попеску.

Като тенденция при онлайн пазаруването наблюдаваме, че хората започнаха да поръчват доставка на продукти в офисите на куриерите, като по този начин търсят гъвкавост.

Маркетингът също е много важен и компаниите трябва да използват най-различни канали, за да достигат до хората. Те трябва да знаят, че съществуваш, за да може да дойдат при теб и да купуват, съветва кънтри мениджърът на eMAG.

Радваме се и когато нашите конкуренти инвестират онлайн, защото така се изгражда екосистема, заяви още Попеску. За онлайн компаниите е трудно да предлагат доверие, защото реално нямат допирни точки с клиентите. Ние инвестирахме много и променихме целите си, като вече не целим само увеличаване на пазарния дял. 50% от трафика на eMAG идва от мобилното приложение, така че половината от хората го използват. То е е инсталирано над 700 000 пъти на iOS и Android, като всеки ден имаме стотици нови инсталации, каза още Попеску.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.