Adobe Systems съобщи, че планира да се откаже от Flash Player до края на 2020 г., пише ВВС.

Преди време програмата беше един от най-често използваните начини хората да гледат видео клипове и да играят на игри онлайн. Но тя си навлече много критики, защото пропуски в кодирането се оказаха популярен начин хакерите да заразяват компютри.

В последните години много от функциите на програмата се предлагат и от конкурентната HTML5. Едно от предимствата на HTML5 е, че може да бъде използвана за създаване на мултимедийно съдържание в уеб страници, без да е необходимо потребителите да инсталират или ъпдейтват конкретна приставка.

Apple беше един от най-острите критици на Flash. Преди време покойният Стив Джобс писа публично писмо за недостатъците на програмата, изразявайки безпокойство за надежността, сигурността и представянето й. Приставката никога не е била налична на мобилните устройства на Apple.

Вицепрезидентът на отдел „Продуктово развитие“ на Adobe Говинд Балакришнан заяви, че компанията е избрала да сложи край на Flash, защото другите технологии, като HTML5, са „достатъчно узрели и способни да осигурят жизнени алтернативи на Flash Player“. „Малко технологии имат толкова дълбоко и положително въздействие в ерата на интернет“, допълни той.

Програмата изпълни обещанието си за известно време, но така и не предвиди революцията на мобилните устройства и в последно време това я уби“, смята разработчикът на приложения Малкълм Баркли, който работил върху Flash в началото й.

Когато
Adobe придоби Flash при закупуването през 2005 г. на Macromedia, програмата беше на над 98% от персоналните компютри. Но на Chrome, най-популярния уеб браузър в момента, използването на Flash намаля драстично.

През 2014 г. програмата беше използвана всеки ден от 80% от потребителите на настолни компютри. Сега броят им е паднал до 17%.

Google спря да предлага софтуера на Flash в края на миналата година. Балакаришан заяви, че не очаква кончината на Flash да се отрази на печалбите на Adobe. “Смятаме, че възможностите за Adobe са по-големи в света след Flash”, изтъкна той.

Компанията обаче допълни, че ще продължи да предлага Flash до края на 2020 г., „докато клиентите и партньорите приведат миграционните си планове в действие“.