Airbus изпревари Boeing, реализирайки сериозно постижение в сфера, която доскоро създаваше проблеми на американския производител – автономното зареждане на самолети във въздуха.

В най-новата глава от трансокеанската сага между американския и европейския конкурент, тестови танкер Airbus A310 MRTT успешно зареди във въздуха изтребител на португалските военновъздушни сили. Boeing все още не може да се похвали с подобно постижение, дори и с най-новия си въздушен танкер.

Airbus в момента е с едни гърди напред по отношение на автономните полети, като новият автоматизиран процес по зареждане е най-новата стъпка по намаляването на ръчния контрол във въздушните процедури, пише Business Insider.

През декември самолет Airbus A350 XWB излетя без участие на пилота, използвайки софтуер, интегриран в камери на борда.

Плановете са системата да бъде интегрирана в най-новия танкер на Airbus - A330 MRTT, като етапът по сертифицирането се очаква да започне следващата година. Airbus A330 MRTT е европейският конкурент на KC-46 Pegasus на Boeing.

В момента KC-46 Pegasus се използва от военновъздушните сили на САЩ като това е най-новия танкер, но също така и един от най-проблематичните.

Pegasus е много далече от автономното зареждане, като компанията трябва да поправи ключова система, преди да може да се обсъждат автономни операции, е заявил ръководител от военновъздушните сили пред DefenseNews.

Airbus A330 MRTT е базиран на популярния пътнически самолет A330-200.

Снимка: Airbus

A330 MRTT моделът -200 са със сходна структура, но първият има военни подобрения и външни камери за процеса по презареждане.

Снимка: Airbus

В момента той се използва от седем държави - Сингапур, Великобртания, Франция, ОАЕ, Саудитска Арабия, Австралия и Южна Корея.

Снимка: Airbus

Мултифукционалността му позволява да изпълнява различни мисии. Един ден той може да зарежда изтребители, а на другия да транспортира 300 войници от бойното поле или пък да служи за медицински самолет за евакуация.

Снимка: Airbus