Amazon е променила алгоритмите си, които стоят зад системата за търсене на продукти в полза на артикули с по-голям марж на печалба, информира The Wall Street Journal (WSJ), позовавайки се на запознати източници.

Компанията е коригирала системата за търсене на продукти в края на миналата година, така че вместо при търсене да се показват най-продаваните продукти или тези, които са най-удачни за потребителите, резултатите да изкарват на преден план продуктите, които носят по-голям марж на печалба.

Някои подразделения в компанията също така са оказали натиск върху инженерите, отговарящи за търсенето, да осигурят предимство на собствените продукти на компанията, въпреки че засега не става ясно дали промените в крайна сметка са оказали подкрепа на тези продукти.

Вътре в компанията е имало спорове относно този ход между ръководители на високи позиции в бизнеса на Amazon с търговията на дребно и A9 - екипът, отговарящ за търсенето.

Ръководители смятали, че Amazon трябва да показва собствените си марки, подобно во хранителните магазини, докато служителите, които работели по проекта, застъпвали тезата, че не е в интерес на клиентите на Amazon при търсенията компанията да им показва първо собствените си продукти, според WSJ.

Освен това адвокатите на Amazon също са се противопоставили на промяната, заявявайки, че тя ще привлече допълнително внимание от страна на антимонополните регулатори.

Говорител на Amazon е заявил пред CNBC, че компанията не е променила резултатите от търсенията, така че да включват рентабилност, но е признал, че дългосрочната рентабилност е един от факторите, използвани при оценка на метриките на новите търсения.

Той също така е отбелязал, че онлайн продажбите на Amazon съставляват по-малко от 1% от световните и 4% от щатските продажби на дребно, както и че продажбите на собствени продукти допринасят с едва 1% от общите продукти, продавани през сайта.