Най-очакваното за тази година първично публично предлагане – това на социалната мрежа Facebook, се превърна в пълен провал.

Инвеститорите, надявали се първичното публично предлагане на компанията да е отражение на случилото се с конкурента, с когото често се сравнява – Google, останаха тотално разочаровани.

Нещо повече, историческото представяне на двете първични публични предлагания не само не съвпадат графично, но са и огледални.

След 63 търговски сесии от първичното публично предлагане на социалната мрежа инвестиралите на IPO-то й са регистрирали загуба от 47.7%.

За сравнение, за същия период на търговия участвалите в IPO-то на Google са реализирали печалба от 98.8%, а 100 сесии след него печалбата им е била в размер на цели 129%.

Ето и графично как изглежда представянето в проценти на двете интернет компании след първичното им публично предлагане, според изданието Bespokeinvest.com.

До голяма степен разликата в графиките се предопределя от различната оценка и очаквания, заложени в цената на IPO-то на двете компании.

Определено може да се каже, че акциите на Google не бяха толкова „напомпани“ и щедро оценени, когато бяха предложени за пръв път на широката публика.