Доста бурно развитие се наблюдава в медийната индустрия в България след 1989 г., сочи проучване, цитирано от The Guardian. Ако тогава в страната е имало седем национални ежедневника, то днес те са двойно повече.

Медийната индустрия в страната, както впрочем и навсякъде в Източна Европа, претърпя драматични промени за последните 20 години, след като държавата спря да я контролира.

Събитията, които се случиха в България след 1989 г. са сходни със случващото се в другите посткомунистически държави. Бързо настъпване на големи чуждестранни медийни собственици, старт на медиен пазар с участието на местни богати бизнесмени и много голямо и доходоносно разрастване на пазара на списания, предимно с клюкарска и лайфстайл тематика.

Както навсякъде в Източна Европа, така и тук имаше заплахи, насочени срещу журналисти – е далеч не като в Русия, където за последните 19 години са убити над 160 журналисти.

В момента в страната има 15 национални ежедневника – повече, отколкото има във Великобритания, макар че населението й е 10 пъти повече от това на България.

Интригуващите истории у нас напоследък се отнасят до начините, по които българите са експлоатирани в Западна Европа или до това как млади момичета са подмамвани да проституират.

Друго положително развитие е силната тенденция към журналистическите разследвания, които разкриват корумпирани политици и други ръководни лица.

Според мненията на специалистите в областта, за съжаление все още има зависимост (особено в малките медии в останалите градове в страната) от местен бизнес и рекламодатели.