Най-популярната социална мрежа в света може да е относително млада публична компания, но вече проявява признаци на зрялост. Това е новина, която може и да не се хареса на инвеститорите, купили акции в нея с надежда за силен ръст.

При компанията се наблюдава сериозно забавяне на ръста на потребителите. Така например в САЩ през април броят на уникалните посетители на сайта е бил 158 милиона, или повишение от едва 5%. Това е най-слабият темп на нарастване на потребителите от 2008 година.

За сравнение през април миналата година ръстът на потребителите е бил 24%, докато през април 2010 година – 89%.

В същото време спад се наблюдава и по друг показател – времето, което хората прекарват в социалната мрежа. През април потребителите на мрежата са прекарвали средно над шест часа на месец в мрежата, което е повишение с 16%. За сравнение ръстът през миналата година е бил 23%, докато през 2010 година – 57%, според данни на comScore.

Резултатът все пак не е толкова лош, предвид на средното прекарване на потребителите от четири часа на всички сайтове в групата на Google, включваща и YouTube, и три часа и половина в сайтовете на Yahoo!.

При такава доминантна позиция на пазара и вече толкова много време прекарвано от потребителите в социалната мрежа понижаването на ръста е напълно нормална част от цикъла на растеж, коментират от comScore.

Въпреки това обаче понижаването на тези темпове е притеснително, предвид възприятието на компанията като ориентирана към ръст, което й даде и една значителна първоначална оценка.

При цената на затваряне от 27.1 долара компанията е с пазарна капитализация от 73.17 милиарда долара.

Щатският пазар е изключително важен за компанията, защото около 56% от рекламните й приходи за изминалата година са дошли от него.