Онлайн рекламата във Великобритания, Холандия и Дания е превишила 10% от общите бюджети, отделяни за реклама през изминалата година, посочи изследване на IAB Europe.

По данни от мрежата на агенцията в 13-те изследвани европейски страни онлайн рекламата е възлязла на 8 млрд. евро през изминалата година.

Най-ценни за рекламодателите в интернет пространството са били британските онлайн потребители. За тях рекламодателите са похарчили средно 82.46 евро за потребител през изминалата 2006 година.

Сумата е над два пъти по-голяма, в сравнение със средно похарчените 39 евро за 13-те изследвани европейски пазара, сред които са - Австрия, Белгия, Дания, Холандия, Великобритания, Франция, Германия, Италия, Полша, Словения, Испания, Гърция и Финландия.

За сравнение, в САЩ за потребител рекламните разходи на компаниите възлизат на 60 евро, според статистиката на организацията.

В отделен доклад изследване на comScore World Metrix посочи, че във Великобритания е и най-големият среднодневен брой интернет потребители, възлизащ на 21.8 млн., като там е и най-високото ниво на потребление на интернет средно 21 за потребител. Най-високо е и средномесечното потребление на потребител, възлизащо на 34.4 часа.

Според изследванията среднодневно през април е имало 122 млн. европейски интернет потребители на възраст над 15 години, срещу 114 млн. в САЩ.

Средният европеец е влизал в глобалната мрежа от вкъщи или от работа средно през 16.5 дни, като е прекарал общо 24 часа на месец, разглеждайки 2 662 уеб страници.

Най-висок процент от населението ползващо интернет са имали Холандия и скандинавските държави, където процента възлиза между 68 и 83.

Най-голямо онлайн население има най-голямата европейска държава - Германия, където потребителите на интернет над 15 години възлиза на 32.6 млн. души.

Страните, ползващи интернет под средното за Европа са Русия с 11.4 дни на месец, Австрия с 12, Италия с 12.9, Ирландия с 13, Португалия с 13.4, Норвегия с 14.7, Дания с 14.7, Швейцария с 15.1.

Средният шведски интернет потребител разглежда 4 019 страници на месец, като това е и най-големият брой разглеждани страници от всеки друг европейски потребител. За сравнение, европейският средностатистически гражданин разглежда едва 2 662 страници на месец.

Щатската интернет търсачка Google е най-популярният сайт сред 13 от 16-те изследвани европейски държави, следван от Microsoft.